Avatar billede Karsten Mester
13. marts 2024 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Outlook, opbrugt alle ressourcer

Hej.
Jeg har et vba program, der sender mails til mange brugere, men pludselig får jeg følgende 2 meddelelser fra Outlook:
" Outlook har opbrugt alle delte ressourcer. Luk alle meddelelsestjenester ( f.eks Skype or Business) , og genstart outlook "
og
"Microsoft Excel venter på, at Outlook-datafil fulfører en OLE-handling "
Hvad gør jeg i den situation, kan nogen hjælpe mig.
På forhånd tak.

mvh
Karsten
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2024 - 14:57 #1
Sidste del i din beskrivelse, er fordi der ikke er resurser til at køre OLE delen.

Så prøv at lukke programmet som kører din VBA kode, ned og genstart.
Avatar billede Karsten Mester
13. marts 2024 - 15:20 #2
Tak det prøver jeg.
Karsten
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2024 - 19:08 #3
#2 - Jeg kom til at tænke på, efterfølgende, til dit spørgsmål her, om det er relateret til dit tidligere spørgsmål ang. FiFo!

Og den kode du bruger til at sende emails ud, prøv da at indsætte denne lille linje      OutApp.Quit lige efter   Set OutApp = Nothing
det er sidst i din kode.

Og se om det gir' en ændring
Avatar billede Karsten Mester
13. marts 2024 - 19:24 #4
Endnu engang tak for din interesse, det prøver jeg og vender tilbage
Mvh
Karsten
Avatar billede Karsten Mester
13. marts 2024 - 21:20 #5
Perfekt, nu kører det, mange tak for hjælpen.
Mvh
Karsten
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2024 - 21:35 #6
#5 - du er velkommen 😊

Husk når du lukker spørgsmål, at lukke på indlægget der gav dig løsningen 😏
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2024 - 07:02 #7
Karsten
"Husk når du lukker spørgsmål, at lukke på indlægget der gav dig løsningen"

Det betyder man markerer det indlæg eller flere der havde løsningen på problemet.

Jeg ved godt at løsningen ligger i indlæg #1 eller #3, men det har du jo ikke markeret. 😀

Eksperten er et opslagsværk som andre kan hente løsninger i. Markeres de forkerte indlæg kan tråden ikke bruges som dette opslagsværk.
Husk dette til næste gang.
Avatar billede Karsten Mester
14. marts 2024 - 12:48 #8
Set skal jeg huske, men vel ikke på dette svar
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2024 - 14:30 #9
Nej du behøver ikke på denne tråd med få svar. Det er mere på lange tråde det bliver et problem.