Avatar billede CHC Forsker
15. marts 2024 - 08:26 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Formel i tabel ændres til "=hvis(Tabel178919[@[......."

Hej

Når jeg skriver en formel, som henter data i en tabel, så ændres formlen til:

=hvis(Tabel178919[@[Placering Rum/Område/Zone]] <>"";Tabel178919[@[Placering Rum/Område/Zone]];"")

, hvor Tabel178919[@[Placering Rum/Område/Zone]] oprindeligt var celle F4.

Resultatet der returneres er også bare formlen:

=hvis(Tabel178919[@[Placering Rum/Område/Zone]] <>"";Tabel178919[@[Placering Rum/Område/Zone]];"")

Hvordan beholder man den oprindelige formel =hvis(F4<>"";.....?

Hvorfor returnerer den "konverterede" formel ikke et resultat?

Vh CHC
Avatar billede MaxZpaD Professor
15. marts 2024 - 08:57 #1
Nummerformatet i cellen er sandsynligvis "Tekst". Ændr til "Standard".

Hvis du vil undgå de særlige tabelformler, kan du skrive f.eks. "F4" i stedet for at vælge  med piletasterne/musen.
Avatar billede MaxZpaD Professor
15. marts 2024 - 09:03 #2
Under Filer | Indstillinger | Formler | Arbejde med formler kan du fjerne afkrydsningen for Brug tabelnavne i formler
Avatar billede CHC Forsker
16. marts 2024 - 07:59 #3
Hej MaxZpaD

Kæmpe tak.

Løsningen fra dine forslag var:
Hvis du vil undgå de særlige tabelformler, kan du skrive f.eks. "F4" i stedet for at vælge  med piletasterne/musen.

Ift.:
Under Filer | Indstillinger | Formler | Arbejde med formler kan du fjerne afkrydsningen for Brug tabelnavne i formler

,så er det til Mac-brugere: Excel > Indstillinger > Tabeller og Filtre.

Vh CHC
Avatar billede MaxZpaD Professor
18. marts 2024 - 09:02 #4
Hej CHC

Selv tak. Jeg er ikke Mac-bruger, så mit svar var baseret på Windows, men bare godt at du fandt indstillingen på trods af dette :-)

Mvh MaxZpaD