Avatar billede larsenan Juniormester
17. marts 2024 - 11:46 Der er 8 kommentarer

Android med automat svar

Hej, jeg har en  Mobil med android 14, hvor det er muligt at den svare automatisk ved opkobling til ekstern lydkilde, er det muligt at få ældre mobil til det samme.
Jeg kan ikke med en Huawei p30, eller købe en håndfri til bilen som svarer uden tryk
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2024 - 19:25 #1
Du har en "?" med android 14, som er ok
Du har en "Huawei p30" med android "?" som ikke er ok.
Model på #1, og version på #2
Derudover, så laver de enkelte mobil-sælgere deres egne tilpasninger af android, og de er ikke skrappe til at opdatere ældre modeller (de lever af at sælge nyere modeller).
Så se evt efter "?" model der kan håndfri til bil.

(der er derfor, andre vælger Apple)
Avatar billede larsenan Juniormester
17. marts 2024 - 19:50 #2
Tak for svar, det virker med min OnePlus Nord 3, og så har jeg lige checket en arbejdsmobil Samsung a32 den kan også
Huawei p30 har den sidste software emui 12.
Men kan man få en bil håndfri som svarer automatisk uden mobil kan ? Ellers må jeg købe en billig Samsung f.eks
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2024 - 21:23 #3
Du blander ting sammen. En bil-telefon er ikke en telefon - det er link fra bilens anlæg til din telefon, og bilen overtager så samtalen når din telefon er i nærheden.
Ellers skulle folk jo ringe til et andet nummer når du var ude at køre, og folk ved jo ikke, hvad du laver lige her og nu.
Hvorfor vil du have en telefon der svarer i bilen når du ikke selv er der? Du har vel både din OnePlus og Samsung med dig i bilen?
Avatar billede larsenan Juniormester
18. marts 2024 - 03:03 #4
Det er ikke til bilen, men til min mor der ikke kan tage tlf, jeg vil så tilslutte tlf til et håndfri bilsæt bluetooth
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2024 - 06:14 #5
Er det ikke lettere med 'hej google' på en nyere telefon og evt en smart højttaler?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2024 - 06:32 #6
Avatar billede larsenan Juniormester
18. marts 2024 - 08:07 #7
Jeg har prøvet 'hej Google ' med et videokamera med højtaler,men der var lyden meget dårlig. Senier tlf duer heller ikke, sa det skal være sådan at jeg opnår forbindelse uden min mor skal gøre noget
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2024 - 12:29 #8
Den kan jeg så ikke løse...