Avatar billede eksmojo Forsker
18. marts 2024 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tastatur viser hvad du taster på skærmen

Lige pludselig vises hvilken taster jeg trykker på
på skærmen
Det er en stationær PC
Windows 10
Tastatur er forbundet med USB
Hvordan kan det være ??

https://www.dropbox.com/scl/fi/ayfctja8tf8zufu3dhv3g/2024-03-18-17-57-46.jpg?rlkey=egkobo0m7e2vb6pd5gkf7i1m8&dl=0

https://www.dropbox.com/scl/fi/qc36xnm8sq0pmjxfh1ip3/Tastatur-viser-hvad-du-taster.jpg?rlkey=0gm5ns6wptk7du4564f9xxvzu&dl=0
Avatar billede valby Ekspert
18. marts 2024 - 22:17 #1
Prøv dette: Start-PC indstillinger- Tilgængelighed > Tastatur, og slå skærmtastaturet fra.
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2024 - 00:16 #3
hvis det var skærmtastaturet, ville hele tastaturet være synligt på skærmen.
jeg tror mere på at osd (on screen display) er slået til på din skærm, som for eks popper op når du skruer på lydstyrke eller viser hvad du ellers aktiverer af indstillinger som kontrast og lysstyrke osv.
det kan som regel slåes fra eller til direkte via en fysisk knap på skærmen, eller i evt medfølgende software.
kan du uforvarende være kommet til at trykke på knapperne evt i bunden af skærmen?
hvilken skærm model har du?
Avatar billede eksmojo Forsker
19. marts 2024 - 19:52 #4
Jeg tror jeg har prøvet alt
hvad betyder det symbol længst til højre der lyser grønt
på tastaturet
og hvordan slukker / tænder man det

https://www.dropbox.com/scl/fi/ou2a2z37e5rswb9lb9f4i/20240319_194100.jpg?rlkey=ngv9zosgup1sm6q7mhshdxq6n&dl=0
Avatar billede kurtba Ekspert
19. marts 2024 - 22:37 #5
Det er Scroll-lock. Tasten sidder 2. sidst i øverste række. Lige ved siden af pause knappen.
Avatar billede eksmojo Forsker
20. marts 2024 - 20:15 #6
Tak for hjælpen
Her er løsningen
ingenting viser sig nu ved tryk på taster

Kørte først
sfc /scannow i PowerShell – som administrator
Det ville den ikke kører
Så prøvede jeg CMD
Og den ville godt kører
Prøvede så PowerShell igen
Og nu kunne PowerShell
Også kører
Se billede
OG NU DU DET SQU
https://www.dropbox.com/scl/fi/5klchxknprgiqthecvug2/sfc-scannow-2024-03-20-18-39-19.jpg?rlkey=d50xqrf8k6l5lyeuy4c51kl5m&dl=0