Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2024 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder denne pæretype ?

Jeg har købt en pendellampe på DBA, men uden pære.
Dog har jeg en pære der passer og denne er forsynet med en ganske almindelig B 27 fatning.
Desværre er pæren lidt for lang således at den stikker længere ned end underkanten af lampen.

Se linket til billedet af pæren her:

https://ibb.co/W3mLpMT
Avatar billede ebea Ekspert
22. marts 2024 - 15:46 #1
Er det den eksakte pære du søger, så er det en Dulux pære (lysstofrør).

Ellers er E27 i lavere højde (og IKKE lysstofrør) blot en standard pære.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2024 - 16:17 #2
Det er den eksakte pære den på billedet. Jeg har et par stykker men de er som sagt lidt for lange. Den ene er 9 sm og den anden er 11 cm i længden. For dem begge gælder længden kun glasset.
Lampen er så smal at man ikke kan få en hånd ind når pæren skal hhv. skrues ind og ud hvis der er tale om en almindelig pære.
Men jeg takker for det hurtige svar👍
Avatar billede ebea Ekspert
22. marts 2024 - 16:58 #3
#2 - Dulux pærer kan godt fås i en kortere udgave, end den du linkede til.
De var meget brugt, til loftarmaturer, tilbage i tiden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2024 - 17:21 #4
Jeg har fundet nogle kortere og har bestilt to stk.
I øvrigt har jeg i forvejen er pendel lampe også fra LUXO, men der er af en anden model, hvor der kan sidde en almindelig pære med E 27 fatning. Takker for kommentaren i #3.😊
Avatar billede ebea Ekspert
22. marts 2024 - 18:03 #5
#4 - Godt det lykkedes. De er godt nok noget dyrere i watt forbrug, end nyere typer pærer ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2024 - 19:39 #6
På LUXO pendellampen som jeg i forvejen har, står der på denne at man kan montere en pære på 100 Watt. I denne er der monteret en AIRAM smart LED 3-step color, på 9 Watt, der kan lyse med hhv. 2700K varm hvid, 6500K dagslys og 4000K kold hvid. Denne pære er i energiklasse A+.
Den nyindkøbte lampe er sat op i et rum der ikke bruges ret meget, men det er rart at der er lys.