Avatar billede jthyge Mester
04. april 2024 - 09:33 Der er 1 løsning

Tekst forslag ud fra predefinerede felter.

Hej

I excel kommer der automatisk en forslag til en tekst, hvis teksten i forvejen er i samme kolonne.

Kan man lave samme funktion ud fra en predifineret område.

Så hvis jeg starter en tekst i en andet ark, søges der efter forslagt i et defineret område i et ark hvor jeg har nogle predfinered tekster?

Jeg skal bruge det til at gøre det nent at lave ensartet tekst syntax.
Avatar billede be_nice Juniormester
04. april 2024 - 13:26 #1
Du kan bruge "Datavalidering" - og så vælge liste, hvor du angiver hvilket område du ønsker det prædefinerede område skal starte med at foreslå fra.

Husk du skal fjerne flueben i "Fejlmeddelelse" (vis fejlmeddelelse...) da Excel ellers kun vil acceptere præcise indtastninger fra din liste, og ikke tillade andre typer end dem du har angivet. (Hvis det er det du ønsker - ønsker du "Præcise" indtastninger som prædefineret, skal den være krydset af)