Avatar billede TheLibrarian Mester
04. april 2024 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Fejl i fyldhåndtaget??

Jeg har et stort dokument med data og en række beregninger. Jeg forsøger at trække beregningerne ned via fyldhåndtaget, så de også er gældende for nye linjer. Men i stedet for at beregne på linjerne til venstre for, indsætter fyldhåndtaget pludseligt tomme linjer - dvs. alle beregninger er forkerte, fordi de trækker på tomme linjer.
Hvordan fikser jeg det, så fyldhåndtaget virker efter hensigten?
Jeg bruger Excel 2016.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. april 2024 - 11:50 #1
Vis din formel
Avatar billede anedi Ekspert
04. april 2024 - 11:56 #2
Har du formler stående i alle kolonner i øverste række, som du markerer?
Hvis du markerer A1:C1 og trækker fyldhåndtaget ned, vil du kopiere alle formler i A1 til A2 og nedefter og så fremdeles.
Avatar billede TheLibrarian Mester
04. april 2024 - 12:57 #3
Jeg har gravet lidt mere. Jeg tror, det er et problem der opstår fordi nye linjer lægges ind under en tabel, men tabellen ikke udvides automatisk. Formlerne i sig selv er ikke problemet. Lyder det sandsynligt?