Avatar billede Besil Seniormester
04. april 2024 - 15:22 Der er 2 kommentarer

Bliver mine faner i Chrome gemt efter geninstallering af Windows?

Hej
Jeg vil geninstallere Windows, fordi min computer ikke kører så godt.
Jeg har en masse faner åben (og grupperet) i Chrome, vel fordi jeg er logget ind på Google.

Jeg forestiller mig, at alle faner vil være gemt og kan åbnes igen, selvom Windows geninstalleres.
- Er det korrekt?

Hilsen
Lise
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2024 - 15:51 #1
Det tror jeg ikke du skal regne med - åbne faner gemmes så vidt jeg ved pr. maskine.

Og reinstallerer du windows opfattes det som en ny maskine.

Men du kan højreklikke et "fast" sted på fane-linjen (eks. lige til højre for + tegnet) og vælge "Tilføj alle faner som bogmærker", og så gemme dem i en nyoprettet bogmærke-mappe. Denne vil blive indlæst på den ny PC´s Google Chrome (Forudsat du er logget på med samme google-konto), og så kan du åbne dem alle igen...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2024 - 17:19 #2
Man kan jo i browseren bestemme hvordan en session skal starte op. Man kan sætte den til at starte der man kom fra, og sikkert også med nogle faste faner.

Bruger ikke selv Chrome , så kan desværre ikke lige lægge et billede af det.

Du burde dog også et sted kunne lave en html fil med hele din browser indstillinger med koder og foretrukne mm. Det kan man normalt eksportere til en fil, som du gemmer et andet sted end der du skal installere. Når Windows så er på plads og du har installeret din browser igen, så kan du importere data tilbage i browseren igen.