Avatar billede KurtG Forsker
12. april 2024 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Publisher. Nyt sidenummer

I Publisher vil jeg efter de første sider med forord og lignende gerne starte forfra med sidenummereringen.
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen steder, hvor det beskrives, men jeg har set, at det i Word kan lade sig gøre.
Findes den mulighed ikke i Publisher?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
13. april 2024 - 06:39 #1
Det kan kun lade sig gøre ved manuel indsættelse af et tal i et tekstfelt.

Jeg mener at vide fra "gamle dage" at Publisher er lavet til reklamer/porteføljer o. lign.
hvor sidenummerering er lidt unødvendigt. Det specielle ved automatiske sidetal er at Du arbejder på Mastersiden. Her kan Du kun have én specifik opgave til sidetal og ikke skifte mellem flere "sidetals-opgaver".

Derfor har de ikke udviklet det i samme omfang som Word, der jo er rigtig god til f.eks. opgaveskrivning, hvor sidenummerering og referencer/henvisninger er enormt vigtige.
Avatar billede KurtG Forsker
13. april 2024 - 09:47 #2
Det forklarede sagen.
Tak.