Avatar billede ToHans Praktikant
14. april 2024 - 13:54 Der er 2 kommentarer

over formel uden værdier fra en matrix til en anden

Hej
Jeg har et lille problem som nager mig. Jeg skal lave en opstilling, hvor har 3 kolonner med tal som jeg henter fra et andet regneark. Der er en række sammentællingsformler i de tre rækker.

Jeg ønsker så at overføre formlerne uden værdier fra de tre kolonner til andre 3 kolonner. Jeg kan gøre det med een række celle med kopierværktøjet, men så snart jeg prøver at overføre fra en hel kolonne, tager Excell værdierne med og overskriver de der er i de tre "nye" kolonner.

Jeg håber spørgsmålet er til at forstå, og ikke mindst at nogen kan give mig et hint om hvordan jeg skal gøre og om det i det hele taget kan gøres.
Avatar billede bjarnehansen Mester
14. april 2024 - 17:32 #1
prøv at vis det i et ark med hvad du ønsker
for jeg tror du kan kopier og indsætte med højre kilk og vælge indsæt med den hvor der står fx på så kopier den formelen
Avatar billede ToHans Praktikant
16. april 2024 - 07:54 #2
Hej Bjarne
Det var også det jeg mente jeg kunne gøre, men det virker kun når jeg gør det række for række. Hvis jeg kopierer alle tre kolonner og vælge indsæt formel indsætter Ecxell og værdier. Det undrer mig, og det kan jo godt være det er en fejl i min Excell, men det kan også være man skal gøre det på en anden måde, som jeg ikke lige kan gennemskue, så derfor mit spørgsmål :-)