Avatar billede Lasse Juniormester
16. april 2024 - 09:14 Der er 5 kommentarer

Photoshop bliver ved med at åbne CMYK-billeder som RGB

Kære eksperter

Jeg skal have gemt et billede som skal printes, og jeg har derfor valgt "image --> mode --> CMYK color".

Derefter "export" --> "export as" .jpg (og sikret mig at der ikke er flueben ved "convert to sRGB").

Men når jeg åbner .jpg filen med Photoshop igen, står den fortsat som RGB under "image mode"...

Er der noget jeg gør forkert i ovenstående proces? Eller noget jeg kan gøre anderledes? :-)

Dbh
Lasse
Avatar billede poko1 Ekspert
16. april 2024 - 10:57 #1
Hvad har du valgt? At Printer styrer Farvevalg Eller Photoshop Styrer valget?
Avatar billede Lasse Juniormester
16. april 2024 - 12:52 #2
Hvor vælger jeg det? :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. april 2024 - 09:03 #3
Jeg kender kun forældede Photoshop versioner.
Rediger => Farveindstillinger (evt. => Flere indstillinger).
Her vælges, hvad Photoshop skal gøre ved åbning af billeder med diverse farveprofiler.
Avatar billede Lasse Juniormester
17. april 2024 - 11:11 #4
Tak for jeres svar.

Umiddelbart skyldtes det at jeg havde gemt som 16 bits CMYK og ikke 8 bits. Ihvertfald virker det når jeg eksporterer med sidstnævnte color mode...
Avatar billede poko1 Ekspert
17. april 2024 - 16:15 #5
Har desværre været fraværende ! "Sygdom."
Men har du Konverteret noget her?
https://ibb.co/LrdjNg6