Avatar billede HHA Professor
18. april 2024 - 07:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertere h265x til MP4

Hej,

Har en H265x video fil, som jeg ikke kan afspille på min PC.
Filen er på små 500 mb, så alle frie online konverteringssider jeg har fundet kan ikke gratis.
Nogen der ved hvordan jeg kan få den konverteret til fx MP4 eller AVI?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2024 - 08:00 #1
Nu er jeg ikke super-erfaren med "Codec" og "Containere", men H265x er mig bekendt et codec - en kodningsform. MP4 og AVI er "Containere", altså det filformat som videoen er gemt som - og det er to forskellige ting.

H265 kan også gemmes som MP4.

Men lad det nu ligge - du kan konvertere med det gratis https://handbrake.fr/ - den har eksisteret i rigtig mange år, og kan håndtere langt de fleste formater.
Avatar billede HHA Professor
18. april 2024 - 08:14 #2
ole_madsen

Det første afsnit, er mig ubekendt, kender ikke til dette 🫣

Handbrake, der i mod, lader til at virke, skulle bare fjerne x'et til sidst i fil typen, så kunne den læse den.
Så den er i gang med at konvertere 👍

Tusind tak for hjælpen!