Avatar billede boro23 Forsker
19. april 2024 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formelhjælp

Er ved at lave noget lagerstyring, hvor jeg skal have sammenkørt rå- og færdigvare numre til en liste. Har brugt det meste af formiddagen på at afprøve forskellige muligheder, men er ikke lykkedes, derfor håber jeg at der er en excelhaj, som kan komme med en mulig løsning.
Link til fil for bedre forståelse: https://www.dropbox.com/scl/fo/g05gt4citi57fv149gzjy/AIR3OParftvyLBqvUpiddYI?rlkey=qwp2ay9at8895scfafbp05hqm&st=46mlq6ov&dl=0
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. april 2024 - 11:21 #1
Har du overvejet en pivot istedet
Umiddelbart ser jeg det som en nem løsning.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. april 2024 - 11:25 #2
For lige at uddybe, hvis du vil have svarende til eksempel to.
Baser pivoten på kolonne a og b.
I pivoten tilføj både færdigvare og råvare til 'rækker'.
Tilpas layout til hvad du ønsker, evt 'tabuleret' eller hvad det hedder på dansk.
Avatar billede boro23 Forsker
19. april 2024 - 12:56 #3
#2 Kikker lige på det på mandag, god weekend :-)
Avatar billede boro23 Forsker
22. april 2024 - 09:25 #4
#1 er brugbart, men ikke optimal :-), 1000 tak for tippet