Avatar billede nemlig Professor
22. april 2024 - 22:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til vandaflæsningsdata

Hejsa.
www.homewizard.com sælger bl.a. en dims, som kan monteres på visse analoge vandmålere og dermed aflæse vandforbruget.
Homewizard udstiller også en API (JSON), idet det er muligt for 3. parts programmer at hente data.
Vejledningen til dette findes her: https://api-documentation.homewizard.com/docs/getting-started
Men der vises ingen eksempler med PHP, og jeg er usikker på, om det overhovedet er muligt.
Jeg har lavet noget PHP-kode med curl(), hvor jeg henter el-data fra El-overblik, men jeg tror ikke at curl() er løsningen her. Måske noget fsockopen()?
Nogen der kan komme med lidt input?
I API-vejledningen står bl.a.:
<Request>
GET http://{IP address}/api HTTP/1.1

<Response>
HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json
Content-Length: <length>

{
      "product_type": "HWE-P1",
      "product_name": "P1 Meter",
      "serial": "3c39e7aabbcc",
      "firmware_version": "2.11",
      "api_version": "v1"
}
Avatar billede repox Seniormester
22. april 2024 - 22:16 #1
cURL er fint til dit formål.

Du kan reelt også bare bruge file_get_contents($url);
Avatar billede nemlig Professor
23. april 2024 - 07:29 #2
Tjek - det prøver jeg at arbejde med.
Avatar billede nemlig Professor
23. april 2024 - 16:52 #3
Så er dimserne bestilt og leveres i næste uge.
Jeg tror, jeg vil gøre brug af file_get_contents(), men er formentligt klogere på løsningen i løbet af næste uge.
Avatar billede nemlig Professor
30. april 2024 - 21:08 #4
Jeg har nu fået leveret netværksenhederne og det virker med file_get_contents();
Jeg har dog lidt udfordringer med opsætning af portforwarding på min router, da porten ikke åbnes.
Jeg stiller et nyt spørgsmål om dette her på Experten.
Tak for input :).