Avatar billede nu_igen Professor
25. april 2024 - 08:28 Der er 6 kommentarer

Gemme på Pc harddisk - ikke på ekstern

På min Imac kører jeg win 7 i bootcamp. Jeg har tilsluttet en 2 Gb ekstern Nintendo HD. Til min forundring melder Nintendo at disken er næsten fuld.
Det vil sige at jeg har lavet noget ravrusknde galt.
På C drevet er der 58 Gb tilbage og det har ikke ændret sig. Jeg må i længere tid have gemt og måske taget backups løbende til det eksterne drev.
Nu har jeg slettet  nogle filer på Nintendo og der er nu 1tb plads på den.
Jeg forstår ikke, hvad der er sket, bortset fra at jeg må have valgt Nintendoen til min faste lagringsplads, men så mange Gb har jeg ikke gemt.
Har jeg automatiseret back up til Nintendo? Min imac har kun 325 Gb lagringsplads.
I øjeblikket kører min Imac stabilt. Kan jeg slette/formattere Nintendoen og kun tage backup af vigtige ting?
Skulle jeg  købe en ny ekstern HD og lade Nintendoen være med  de lagrede data ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2024 - 09:18 #1
Personligt har jeg altid været til "fler" disk brug i computere. Jeg har aldrig gemt personlige filer der er vigtige for mig på selve systemdisken. Alle diske kan få fejl, så ud over disken hvor de personlige filer ligger bør man som minimum derudover også have et sted mere hvor disse filer gemmes. Mine computere har 2 interne diske, og jeg kan når jeg tager backup montere eksterne disk til dette. Jeg har mine filer på 2 computere og minimum en ekstern der kun bruges når jeg tager backup. Resten af tiden er den/de koblet fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2024 - 10:40 #2
Som 220661 Skriver er det altid en god ting at have Backup af sine vigtige filer!
Nu er en 2 Gb ekstern Nintendo, jo ikke noget at skrive hjem om!
Jeg har også en Bærbar med 2 interne Harddiske: Derudover har jeg en Ekstern som er opdelt i flere Partitioner som er navngivet efter deres indhold, så man hurtigt kan tilgå dem!
https://ibb.co/zsVv4KV
Ud over disse har jeg en hvori jeg gemmer altfra mine Office filer. Word+Exell Powerpoint + mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2024 - 10:44 #3
#2 Der er styr på det. Men det vidste jeg godt der er 👍👍
Avatar billede nu_igen Professor
25. april 2024 - 11:37 #4
Beklager, men Nintendo er 2 tb og det er jo langt mere 🫣🥴
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2024 - 11:56 #5
Sådan har jeg opdelt min sikkerheds disk på 2TB!
Her Disk 2!
https://ibb.co/yhJryzp
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2024 - 12:44 #6
Åben dit C: Drev vælg Mappen Brugere; derpå Mappen med dit navn; Så kan du åbne de mapper med dine gemte filer "Dokumenter" "Billeder"" Videoer" Musik" M/M og gem dem på din Eksterne Disk! Du kan eventuelt Slette indholdet af mapperne Brugere efter at du har sikret dig at dine filer er gemt! Så du får mere plads på dit C-Drev!
https://ibb.co/S0V8hWD