Avatar billede jthyge Mester
02. maj 2024 - 08:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Markere dubletter ud fra reference felt.

Hej

Jeg har et excel ark hvor kolonne A indeholder IP addresser, nogle er dubletter.
Kolonne B indeholder et ID.

Der må ikke være gentagelser af ID nr, pr IP adresse.
Så jeg vil gerne markere ID nr, hvis sammen ID går igen for samme IP adresse.

IP------                  ID
192.168.0.10        1    [Marker]
192.168.0.11        1
192.168.0.10        1    [Marker]
192.168.0.10        2

På forhånd tak :-)
Avatar billede jthyge Mester
02. maj 2024 - 11:47 #2
Fedt... Mange tak :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. maj 2024 - 13:48 #3
Velbekomme.
Avatar billede jthyge Mester
03. maj 2024 - 10:58 #4
Lige et tillægssprøgsmå.

Hvordan gør jeg så formatteingen kun gælder hvis der er data i feltet?

Altså hvis der står 0 eller ingenting i feltet, så gælder formateringsreglen ikke.

=TÆL.HVIS($M$5:$M$84;M5)>1
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. maj 2024 - 11:11 #5
Er det IP du har i M5:M84 og hvor har du ID og hvad er det præcist der er tomt eller nul?
Avatar billede jthyge Mester
03. maj 2024 - 11:20 #6
Ja, det formel gav vist ikke mening. Da det er "Gælder for" felterne der kun skal foramtteres hvis værdien er > 0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. maj 2024 - 11:25 #7
Jeg synes ikke du svarede på det jeg spurgte om.
Den fil jeg uploadede formaterer på baggrund af en formel i betinget formatering.
Avatar billede jthyge Mester
03. maj 2024 - 11:43 #8
Hej igen, beklager hvis jeg er lidt uklar: Jeg har ændert funktione så det er ID der markeres i stedet for IP ved du dubletter i ID.

M5:M84 er hjælpe felterne der er IP&ID.
ID ligger på E5:E84, det er disse felter hvor formatteringe vises.
Hvis der ikke er indtaste data i IP og ID vises de med formattering, da hjælpefelterne har samme værdi.