Avatar billede nemlig Professor
05. maj 2024 - 15:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Disable button efter 1. klik

Hejsa.
Jeg vil gerne en løsning, hvor en submit-knap skal gøres inaktiv efter 1. klik (dette for at undgå gentagne klik, hvis der fx. er svartid på serveren).

Efter at jeg har tilføjet et lille js-script, så submitter knappen slet ikke.
Jeg kan få det til at virke med <input> i stedet for <button>, men jeg vil hellere benytte <button> da jeg medsender en værdi ved submit.

<form action='indst.php' method='post' >
<input type='hidden' name='mySubmit' value=''>

<button name="mySubmit" id="btn1" value="1" onClick="clicked()" type="submit">Opdater</button>
    <script>
    function clicked(){
        var btn1 = document.getElementById("btn1");
        btn1.disabled = true;
    }
    </script>
</form>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2024 - 15:48 #1
Du bliver nødt til at be' pænt om at få den submitted:

<button name="mySubmit" id="btn1" value="1" onClick="clicked();this.form.submit()" type="submit">Opdater</button>
Avatar billede nemlig Professor
05. maj 2024 - 16:25 #2
#1 Hey - sejt, det spiller.

Tusinde tak for et godt tip.