Avatar billede Bård Jensen Praktikant
06. maj 2024 - 19:16 Der er 1 kommentar

Ældre Imac vil ikke længere opdatere - kan jeg gøre noget?

Hej
Jeg har en Imac, som ikke længere vil opdatere styresystemet. Seneste opdatering er til MacOS Catalina. Efterhånden er der flere programmer som jeg ikke kan opdatere/installere, fordi de er lavet til nyere versioner. Og det begynder efterhånden at blive et problem for mig.

Er der noget jeg kan gøre - bortset fra at købe en ny Imac?

Her er lige lidt oplysninger om min Imac:
iMac (21.5-inch, Late 2013)
2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5
Apple Ssd PowerDisk
Grafik Intel Iris Pro 1536 MB
Avatar billede INK Ekspert
06. maj 2024 - 20:54 #1
Ja, med OCLP (Open Core Legacy Patcher) kan din iMac opgraderes til seneste styresystem Sonoma. Læs omhyggeligt hjemmesiden. Se evt. videoer på YouTube om emnet og vigtigst af alt følg vejledningen omhyggeligt!

https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher/

Dette indlæg er skrevet på en iMac fra 2010, der kører Sonoma 14.4.1