Avatar billede unknown_someone Juniormester
14. maj 2024 - 20:30 Der er 4 kommentarer

Mus og tastatur lagger

Jeg har i flere år brugt en Dezen USB-hub, der samler tastatur, mus og hørebøffer så jeg hurtigt kan skifte setup mellem stationær og bærbar men på min stationære er det pludselig blevet et problem med lags så mit tastatur springer tastetryk over og min mus hakker rundt på skærmen i stedet for at køre i en flydende bevægelse - det gør det utroligt besværligt bare at skrive denne tekst.

Laggen er ikke konstant så jeg kan godt have nogle minutter med lags og derefter nogle minutter uden (dog klart flest med), på bærbar er der ingen problemer og hvis jeg gamer oplever jeg heller ikke problemer, så det virker som et windows only problem.

Jeg har prøvet at skifte hub ud med en Kensington docking station med egen strømforsyning men samme problem. Har også prøvet alle USB-indgange.

Sætter jeg tastatur og mus direkte i PC er der ingen problemer.

What to do?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. maj 2024 - 23:06 #1
Prøv at teste en enhed ad gangen i USB hubben. Hvis ok, så tilslut næste enhed. Hvis ok, så tilslut næste enhed.

Hvornår går det galt?

Det giver måske en retning mod årsag.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2024 - 08:26 #2
Jeg ville nok lige tjekke usb-typen.
Hvis din pc ikke kan usb 3.2, så sæt et udvidelseskort i og brug det fremover. Og så skal usb-hub selvfølgelig også kunne følge med.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. maj 2024 - 11:53 #3
Du skriver ikke noget specielt om hvilket udstyr og computer det er, ej heller om hubben er med egen strømforsyning eller trækker strøm via usb fra moderenheden..
Det er altid mystisk når sådan noget opstår henad vejen.
Det kan jo tyde på at der er kommet en opdatering til computerens operativsystem der påvirker noget strømstyring.

Prøv evt andre usb porte i computeren der giver problemer. Det kan også være du skal overveje en usb hub med egen strømforsyning (såfremt den du har trækker fra computeren)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. maj 2024 - 12:36 #4
#3: Han skriver da, "Jeg har prøvet at skifte hub ud med en Kensington docking station med egen strømforsyning men samme problem. Har også prøvet alle USB-indgange."

Så alle usb porte er prøvet og docking station med egen strømforsyning også prøvet. Stadig samme resultat. Jeg hælder også til dårlig opdatering fra Microsoft.