Avatar billede Anja de Thurah Praktikant
22. maj 2024 - 11:56 Der er 1 kommentar

Google concent version 2

Hej kloge mennesker.
Jeg sidder som enkeltmandsvirksomhed, og forsøger at holde min hjemmeside i god form, og da jeg på ingen måde er ekspert i seo osv. føler jeg mig lidt udfordret i forhold til, hvordan jeg skal forholde mig til cookies og analytics. Sådan som jeg forstår det er fremtiden at tredjepart cookies udfases. Jeg benytter mig ikke rigtigt af at se på min google analytics, men tænker samtidigt at det giver mening for mig at beholde google analytics, samt google tag, når jeg nu benytter mig flittigt af google ads for at mine klienter skal kunne finde mig.
Samtidigt læser jeg hele tiden at jeg skal forberede mig på udfasning af tredjeparts cookies.
Hvad er jeres anbefalinger? Hvad vil I mene jeg skal tænke over, eller forholde mig til?
Jeg vil rigtigt gerne gøre tingene ordenligt, men det er også en udfordring når man ikke helt forstår computersprog, men computersprog er en del af det at drive en virksomhed.
Håber der er en derude der kan give mig et par kloge ord med på vejen, et tip  til hvilken artikel jeg bør læse for at forstå hvad jeg skal gøre, eller at nogen lige har den simple manual på hånden til at forberede mig på fremtiden.

Mange hilsner
Psykoterapeut og parterapeut
Anja de Thurah
https://anjadethurah.dk/
Avatar billede puren Ekspert
22. maj 2024 - 14:22 #1
så havde jeg nok fundet et firma til at drive min side og holde den på rette spor. ja det koster nogle penge men hvor meget tid vil du selv bruge på det?

en ven stillet det meget godt op.
hvis du skal havde pudset vinduer det er noget du ikke rigtigt gider og du vil ikke være helt tilfræds med arbejder når du er færdig.
det tager dig ca en 1 time at gøre det selv
en vinduspudser 170kr
du kan gå på arbdejde til 250kr pr time
på papiret går det ikke op 1-til-1 men i den time har du kunne lave noget som du nyder at gøre mens en har lavet noget som h*n nyder at gøre