Avatar billede lurup Ekspert
23. maj 2024 - 02:00 Der er 6 kommentarer

Iphone app

Findes der en god app til at optage en telefon samtale ?
Gerne uden det koster en bondegård. Jeg ved godt man skal oplyse at samtalen bliver optaget.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. maj 2024 - 02:47 #1
I Danmark er det faktisk lovligt at optage samtalen uden at gøre opmærksom på det under den forudsætning du selv deltager i samtalen.                                                                "Er det lovligt at optage en samtale uden samtykke?
Hemmelig aflytning eller optagelse af samtaler mellem andre er forbudt efter straffelovens § 263. Det betyder, at man kun må optage samtaler, som man selv deltager i, eller hvor man har fået samtykke fra mindst en af deltagerne i den samtale, der optages. "
Avatar billede nopsen Ekspert
23. maj 2024 - 03:02 #2
enig bortset fra den sidste del, det kræver kun samtykke fra dem der er involveret i samtalen, hvis du vil dele den med andre.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. maj 2024 - 07:45 #3
#2: Der står ikke noget om deling i loven:
https://danskelove.dk/straffeloven/263
...og nej, jeg har desværre ikke bud på en app
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2024 - 09:50 #5
iPhone har fx 'Call Recorder - Save & Listen'
Som udvikleren selv skriver "Få den bedste opkaldsoptagelsesapp i dag!"
Der er ikke nævnt noget om pris eller tilkøb.

Jeg har hverken testet eller hentet den selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2024 - 09:51 #6
btw - app bruger lokationsdata for at sikre, at den er lovlig i brug i landet.