Avatar billede Dittelit Juniormester
26. maj 2024 - 13:03 Der er 6 kommentarer

ny fane skifter til yahoo

Jeg har en Googlekont. Når jeg åbner den, ser jeg Google-logoet i midten, en søge-bjælke, og i øverste højre hjørne ser jeg genvej til mail, samt konto mm. Altså helt normal google-kont-side. Men når jeg åbner en ny fane, forsvinder alt dette og den øverste søge-bjælke viser Yahoo istedet for google. Hvordan får nye fane til at åbne sig i Google?
se film af mit problem
https://youtu.be/ELMBzDjeOoI

MVH Ditte
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. maj 2024 - 13:43 #1
Jeg har ikke meget forstand på dette, men har fundet noget på YouTube, der måske kan løse dit problem:

https://forum.komputer.dk/forum/internettet/emne/fjerne-yahoo-og-indsaette-google-som-soegemaskine/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2024 - 15:30 #2
Jeg bruger Edge som foretrukken browser. I Edge kan man hente en tilføjelse der gør at Google.dk åbner når du trykker ny fane.  Chrome burde kunne bruge samme tilføjelse da begge er baseret på Chromium.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2024 - 15:41 #3
Tilføjelsen til browseren hedder "Custom new tab" og i denne tilføjelse kan man vælge den .url der skal være start siden på den nye fane.
https://chromewebstore.google.com/detail/custom-new-tab/lfjnnkckddkopjfgmbcpdiolnmfobflj?pli=1
Avatar billede Dittelit Juniormester
27. maj 2024 - 07:28 #4
Til Erik HG: Tak for dit svar, men det HAR jeg prøvet, det hjælper kun kort id, så sker det igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2024 - 14:10 #5
Har du prøvet custom new tab?
Avatar billede Erik K Ekspert
27. maj 2024 - 18:47 #6
Prøv evt. følgende:
Når du åbner Chrome viser 1. fane det du gerne vil have.
Klik på de 3 prikker øverst til højre> før cursoren ned på Indstillinger> klik på Søgemaskine> ud for teksten "Den søgemaskine, der bruges i adresselinjen." skal der højre være valgt Google. Hvis der står noget andet, så klik på den lille pil og vælg derefter Google ud fra listen, der vises.