Avatar billede kimmie Nybegynder
04. september 2001 - 09:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Branchekoder

Hejsa. Er der nogen der har en database over branchekoder og branchenavne?
Kimmie
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. september 2001 - 11:14 #1
Prøv at kigge her - det koster godt nok lidt:
http://www.memorysystem.dk/Downloads/MfW/Danske_branchekoder/Down_skabelon.htm

Ellers kan du finde det her til selvindtastning:
http://www.ger.gl/branche.htm#GB2000
Avatar billede sandra49 Nybegynder
04. september 2001 - 22:07 #2
Avatar billede kimmie Nybegynder
05. september 2001 - 10:04 #3
Ovenstående adresse fra sandre49 giver ikke noget resultat! Hvad skulle adressen være og hvor skulle den lede mig hen?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. september 2001 - 10:19 #4
Du kan se hvad du betaler for her:
http://www.memorysystem.dk/Downloads/MfW/Danske_branchekoder/Danske_branchekoder.pdf

ps.: jeg har intet med det firma at gøre!
Avatar billede kimmie Nybegynder
05. september 2001 - 10:25 #5
Jeg er ikke interesseret i at betale for databasen. Men tak for linket alligevel.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
05. september 2001 - 10:39 #6
Her ser det gratis ud - har IKKE tjekket det for 15p!
--> http://www.yellowpages.dk/nace/nace.htm
Avatar billede sandra49 Nybegynder
05. september 2001 - 12:10 #7
Linket virker her - det er Danmarks Statistiks brancheside.
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
05. september 2001 - 15:05 #8
Hej

www.dst.dk/db93. Der ligger en semikolonsepareret-fil den kan loade índ i din db.

mk
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
05. september 2001 - 15:06 #9
Der ligger altså også en .mdb-fil derude på dst\'s server kan bare ikke finde den. DAMN
Avatar billede kimmie Nybegynder
06. september 2001 - 10:25 #10
Tak. problemet er klaret
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
19. april 2010 - 10:41 #11
@kimmie
Har du en database/dokument over hvilke erhverv der hører til hvilke branchekoder?

Her er et eksempel på hvordan det kunne se ud:

Murer: 43.99.10
Tømrer: 43.32.00

Jeg kan foreksempel ikke finde ud af hvor en automekaniker skal ind under. Mit bud er branchekode 45.20.10 (Autoreparationsværksteder mv.)
Men hvis jeg havde en liste over erhverv / branchekoder skulle jeg ikke gætte mig frem. Der kunne også være andre erhverv som ikke fremgår af DB07.