Avatar billede schmidt Nybegynder
28. januar 2000 - 16:17 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Joystick

Der skal også være tid til leg, selv når man kører på NT-workstation.

Jeg har et gammelt analogt joystick, som "har virket" til spil, der kører i Dos. Er der en, der kan fortælle mig, om det kan bruges til spil på NT og hvordan?
Avatar billede sjensen Nybegynder
28. januar 2000 - 16:58 #1
Ja, jeg kan ikke se at der skulle være problemer med at bruge det under NT, men...

Alt hvad der skal fungere på en NT maskine skal der være NT drivere til. Det er derfor nødvendigt at du finder en driver til det pågældende joystick.

Det er dog muligt at en nyere driver fra samme producent af joystikket kan anvendes hvis du ikke lige kan finde en driver der passer til dit.

Så.. Op på producentens hjemmeside og se om du kan få fat i en driver. Ellers prøv denne http://www.winfiles.com

sjensen
Avatar billede hanno Nybegynder
29. januar 2000 - 21:24 #2
Du kan bruge driverne fra Windows NT cd-romen... X:\drvlib\joystick

Du tilføjer den via kontrol panelet + Multimedia...

\\Hanno
Avatar billede schmidt Nybegynder
30. januar 2000 - 18:59 #3
sjensen - Du får 20 pts til din samling. Jeg fandt producenten via winfiles.com, men drivere havde de ingen af. Ellers tak.

Hanno - Det var bare lige det der skulle til. Det fungerer fint. Så nu flyver jeg lige en tur.