Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 16:41 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

readme.eml

readme.eml - hvad er det - hvofor ligger den pludselig på et af mine webhoteller - i alle mapperne... en virus?
Avatar billede zlog Nybegynder
18. september 2001 - 16:46 #1
nix,.. det er ingen virus.. det er en mail.. til outlook.. luk den op med notepad eller noed lign så skulle du kunne læse indholdet =)
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 16:49 #2
hvorfor dukker den op på mit webhotel - i alle mapper?
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 16:52 #3
- det må da være en virus...
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 16:58 #4
hjælp...
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 17:10 #5
når jeg sletter den på webhotellet kommer den tilbage...
Den skriver:
<html><script language=\"JavaScript\">window.open(\"readme.eml\", null, \"resizable=no,top=6000,left=6000\")</script></html>
i alle index.html eller default.asp - filer
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 17:14 #6
det er kun på et af mine web-hoteller ... selvom jeg har opdateret på flere forskellige webhoteller i dag - er det serveren?

Hjælp :(
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 17:20 #7
kom nu eksperter - jeg er i panik...

Jeg kan ikke finde ud af noget om denne fil - hverken på Nortons side eller nogensteder - og imens deler jeg måske virus ud til alle der besøger de berørte sider!
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 17:56 #8
- ingen der kan hjælpe????
Avatar billede snebold Nybegynder
18. september 2001 - 19:21 #9
Scan den får virus hent den ned fra en FTP og scan den får Virus :)
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 19:45 #10
Jeg vil ikke have den på min comp. - det er skam nok at have den på serneren :) - Desuden kender Norton den åbenbart ikke...
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 20:55 #11
nå, men så vil jeg kaste computeren ud af vinduet... Det er tilsyneladende en virus - jeg vender tilbage med en advarsel når jeg ved mere
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. september 2001 - 20:57 #12
gider du prøve at sende filen til kir@mail.tele.dk ?
så kigger jeg lige på den :)
Avatar billede prodic Mester
18. september 2001 - 22:04 #13
http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_NIMDA.A&VSect=T

Prøv lige at læse den....

Samt at tjekke din server herfra :
http://www.virus112.com

Den efterlader nemlig eml filer på serveren...
Avatar billede prodic Mester
18. september 2001 - 22:05 #14
\"Details:
This Trojan propagates via email, and arrives with the attachment readme.exe. Upon execution it drops the file mepXXXX.tmp in the C:\\Windows\\Temp directory, which is an eml format mail. This temp file contains the file attachment sent by the worm mails.

The typical name of the file attachment is readme.exe but there have been reports of file attachments with the extensions .wav and .com. Wininit.ini contains an entry that sets one of the mepXXXX.tmp files to a null value.

\"
Avatar billede jasber Nybegynder
19. september 2001 - 05:06 #15
Det er en W32/Nimda@mm virus du der har fået, det er en ond satan, der scanner porte for at sprede sig over webservers. Du tror det er løgn, men den kan sgu \"smitte\" folk, når de logger på dine sites - Har selv haft glæde af den idag, efter et besøg på De danske bibliotekers hjemme side.

Tag lige en kigger på f.eks http://www.mcafee.com de skriver bla. om nogle patches du skal have på din IIS.

Held og lykke :)
Avatar billede padde Nybegynder
19. september 2001 - 10:07 #16
Hej Igen,

Jeg er imellemtiden blevet hårdt ramt nu - sidder med den bærbare og et 28.8. modem....den stationær vil ikke ret meget ... Jeg kigger lige på det i har fundet frem...
Avatar billede padde Nybegynder
19. september 2001 - 10:28 #17
Jeg kan ikke slette de filer antivirus-stedet siger jeg skal slette... Jeg kan heller ikke kommer på nettet og scanne for vira...
Avatar billede padde Nybegynder
19. september 2001 - 10:30 #18
Jeg opretter lige et nyt spm....
Avatar billede kapla Nybegynder
19. september 2001 - 10:30 #19