Avatar billede curtsen Nybegynder
18. september 2001 - 23:11 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

SBS kopiering fra en server til en anden

Hvor kopiere jeg nemmest alle users og mailboxes fra en sbs 4.5 server til en ny sbs 4.5 server...

Jeg overvejer lidt den hårde vej..
at oprette lat på ny.. men mon ikke der findes en nemmere måde at gøre det på ???
Avatar billede dr.m Nybegynder
18. september 2001 - 23:24 #1
when exchange is involved then you need to install the new server and make it join the organisation and site of your existing server, then move mailboxes AND connectors, then disable exchange services on the first server and only after few days where all outlook clients have been redirected (automatically) and every thing is working fine, put down the first user.
Avatar billede jasber Nybegynder
19. september 2001 - 04:53 #2
Ehm, En SBS vil KUN tillade een Exchange server på dens domain, så den går ikke dr.m - Den Hårde måde er at eksportere alle dine mailboxe ud til .PST filer og så importere dem igen på din nye server. Der iøvrigt skal have samme navn, IP adr og nøjagtig samme Exchange setup samt ServicePack niveau på NT og Exchange.

Tro mig der er ikke andre måder... Du kan evt. bruge et program der hedder \"Exmerge\", det vil hjælpe dig en hel del.

Du skal have *god* tid når du starter på dette, for SBS er en meget utaknemlig server - dr.m\'s løsning ville virke hvis altså ikke den ene server er en SBS.
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:49 #3
jeg tog den hårde vej...

beklager at jeg glemte mit spørgsmål---
Point er fordelt