Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 21:56 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i SP2?

Når jeg vælger at åbne et link i et nyt vindue, vises der intet i det nye vindue. Dette er begyndt siden jeg opdaterede både browser og Win2000. Er det kun mig der har problemet, eller er det SP2 fra Microsoft, som ikke har lavet koden ordentligt?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 21:58 #1
Mere uddybende:

Der vises intet i hverken browser eller adresselinien. Jeg mistænker Microsoft for at sjuske lidt. Eller hvad?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. september 2001 - 22:00 #2
Sker der hver gang? åbner du IE fra skrivebordet?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:01 #3
Nej fra .... hvad hedder bakken i proceslinien til venstre, modsat systray?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:04 #4
Ja, det sker hver gang. Når jeg markerer link, højrerklikker på \"Åbn i et nyt vindue\", åbner vinduet godt nok. Men der står intet i adresselinien, ej heller i statuslinien. Og siden er bare hvid. Mere sker der ikke. Trykker jeg på \"Startside\", kommer min startside selvfølgelig. Men jeg kan så ikke engang benytte tilbage-pilen.

Win 2000 + SP2
MSIE 5.5 + SP2
Avatar billede kapla Nybegynder
24. september 2001 - 22:04 #5
Hvis du åbner den fra Skrivebordet, sker det så?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:06 #6
Der sker nøjagtigt det samme, uanset hvor jeg åbner browseren fra. Hver genvej henviser til samme program.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. september 2001 - 22:07 #7
Står der -nohome i genvejslinket
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:07 #8
PS: Når jeg trykker på links fra mails i MS Outlook, sker der ikke en dyt. Er det en fejl i SP2?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:07 #9
-nohome?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. september 2001 - 22:08 #10
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:09 #11
Nej, der er ingen fejl i SP2

Har selv kørt med den i længere tid uden at have oplevet den fejl du omtaler.

Er du helt sikker på du har indstillet internet Explorer korrekt - se evt tools >> internet options >> advanced
(har den engelske version selv )
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:11 #12
Indstillingerne står som de altid har gjort.
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:11 #13
Jeg vil råde dig til at fjerne Sp2 igen - hvis du alså har lavet en backup af dine gamle filer - der er en boks som er makeret under installationen af sp 2.

sp2 skulle nemt kunne fjernes - og her efter genetableres..

Hvilken browser version har du af ie 5.5 eller  6.0?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:12 #14
MSIE 5.5 + SP2

Se længere oppe
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:13 #15
Men jeg har som sagt ingen problemer med SP2 - så fejlen må enen ligge i en fil som \"i stykker\" i windows / en ukorrekt indstilling eller en fejl som er forsaget pga browser versionen
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:14 #16
.sorcerer: Er det noget, du har erfaringer med, eller er det bare et gæt? Installation af SP2 forløb uden problemer. Som altid. Windows er sund og rask. Antivirus installeret. Toptunet.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. september 2001 - 22:15 #17
\"Open in new window\" doesn\'t work.
Have a look at these links for a start and follow the instructions in both:

Open In New Window\" Does Not Work in Internet Explorer:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q180/1/76.asp

Internet Shortcuts in Outlook Express Don\'t Start Browser
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q177/0/54.asp

Go to my computer, view/folder options/file types (or control panel, folder options depending on your operating system.

Scroll down to the  URL:Hypertext Transfer Protocols, click edit twice and make sure the following is in the application used to perform action box:

\"C:\\PROGRAM FILES\\INTERNET EXPLORER\\iexplore.exe\" -nohome

The same applies for URL:Gopher

DDE should be set to:  \"%1\",,-1,0,,,,
Application should say:  IExplore
DDE application not running should be blank
Topic should be:    WWW_OpenURL

Also, some third party programmes that control pop up windows and advertisements can prevent this facility from working. Disable all third party internet related programmes and test.
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:15 #18
Hvad siger du til at hent / installere ie 6.0 som netop er udkommet i final udgave

den kan hentes på
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/default.asp
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:16 #19
Alså jeg har arbejdet med servere / netværk /programmering i temmeligt lang tid - så jeg har erfaring - men ikke med det omtalte problem, men man kan som sagt tænke sig frem til hvad der måtte være galt
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:23 #20
kapla0:

Hvis jeg redigerer, får jeg flg. 3 valgmuligheder:

open
print
printto

Klikker jeg på rediger, står der flg.:

rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l

?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:27 #21
.sorcerer: Det samme her. Og mit indtryk er enten at SP2 er fejlbehæftet, eller at der på en eller anden måde er flyttet på nogle påsætninger. Microsoft\'s veje er uransagelige!
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. september 2001 - 22:29 #22
påsætninger=opsætninger
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. september 2001 - 08:52 #23
Jeg har af-installeret det meste, geninstalleret, fejlsøgt, søgt efter patches mv. Intet har hjulpet, jeg har stadig samme problem. Så jeg må vist formattere og geninstallere, medmindre her er en med en sidste-minuts løsning.

kapla0, kan du ikke besvare, så du og .sorcerer. kan dele HELE TI POINT? :o)

//Steen
Avatar billede kapla Nybegynder
26. september 2001 - 09:29 #24
:o(
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. september 2001 - 11:51 #25
:o(  -?
Avatar billede kapla Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:02 #26