Avatar billede kingguro Nybegynder
24. september 2001 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk IP?

Jeg har Debian Linux liggende på min maskine uden nogen Grafisk brugerflade. Hvordan får jeg dynamisk Ip?
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
24. september 2001 - 22:23 #1
internet eller netværks ip ?
Avatar billede kingguro Nybegynder
24. september 2001 - 22:26 #2
Jeg sidder på en ADSL forbindelse uden en ruter så hos mig er det det samme :)
Avatar billede kingguro Nybegynder
24. september 2001 - 22:26 #3
Men netværks ip
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
25. september 2001 - 17:15 #4
Har du installeret linuxconf ? For der er det let at opsætte. Du tænker på at få et ip fra en dhcp server ik\' ?

Mvh,
Casper W.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. september 2001 - 22:46 #5
evt netconf... som er din ven i sådan en situation..
Avatar billede grave Nybegynder
26. september 2001 - 16:38 #6
mange ADSL forbindelser kører en protokol der hedder pppoe (point to point protocol over ethernet)

dette er en god beskrivelse/howto på hvordan dette sættes op !!
Avatar billede grave Nybegynder
26. september 2001 - 16:38 #7
Avatar billede kingguro Nybegynder
12. april 2002 - 16:13 #8
Jeg har droppet Debian og installeret RedHat. Så jeg venter med Debian til jeg får bygget min server færdig. Ellers tak