Avatar billede plaursen Nybegynder
13. februar 2000 - 17:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afbryder forbindelsen.

Jeg har IE5.0, hver gang jeg skal hente eller sende post, så afbryder den forbindelsen og ringer op igen. Hvor kan jeg ændre denne indstilling? Jeg har prøvet at geninstallerer, men det hjalp ikke.
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. februar 2000 - 19:00 #1
Jeg formoder at du bruger Outlook Express til mail.

Hvis du gør så er det følgende sted du skal ændre det:

I Outlook Express, Funktioner, Indstillinger vælger du fanebladet "Ring Op" og fjerner hakket ud for linien "Afbryd forbindelsen når afsendelse, modtagelse eller hentning er afsluttet" og fjern også hakket i "Foretag automatisk opkald når der kontrolleres for nye meddelelser". Desuden skal du sætte hak i "Ring ikke op til en forbindelse" i gruppen "Når Outlook starter". Dermed ringer den ikke op før du trykker på knappen Send/Hent og derefter forbliver linien åben. På denne måde kan du starte med at skrive mails og først når du er klar til at sende dem, ringe op og sende dem og samtidig checke på om der er kommet mails til dig.

sjensen
Avatar billede plaursen Nybegynder
13. februar 2000 - 20:51 #2
Jeg går ud fra at fanen "Ring Op" er den samme som "forbindelse". Ja jeg har fjernet alle disse hak, det gjorde jeg inden jeg sendte dette spørgsmål ind. Det er derfor jeg ikke kan finde ud af problemet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. februar 2000 - 11:53 #3
Hvis du bruger mere end en opkaldsprofil og du bruger den ene til at surfe med og den anden til at hente post (ikke fordi at jeg regner med at du har gjort det med vilje).

Hvis du bruger samme opkalsprofil til begge ting, så skulle jeg mene at det bliver på linien når den henter post.

Så, prøv at se om du bruger mere end en opkaldsprofil.
Avatar billede plaursen Nybegynder
17. februar 2000 - 00:22 #4
Nej goulduck, det er desværre ikke det der er galt.
Jeg har sku' snart ikke mere hår på hovedet (jeg har revet det af), for jeg kan bare ikke løse dette problem, så jeg må nok bide i det sure æble og formaterer mit c-drev :-((
Avatar billede plaursen Nybegynder
20. februar 2000 - 21:33 #5
Jeg har fundet fejlen, jeg ændre opkaldfunktion i funktion/konti. Fejlen bestod i at jeg havde slettet en gammel forbindelse, som denne konti åbenbart brugte.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. februar 2000 - 22:48 #6
Så havde jeg da ret!