Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort/AGP

Jeg kan lige pludselig ikke aktivere hverken 4XAGP eller Side Band Addressing.
Mit system:
pIII 800Mhz EB
384 mb sdram
ASUS CUSL2-C
Creative Geforce 2 Ultra.
Jeg har prøvet med forskellige drivere, men intet hjælper. Det er surt da maskinen er gået væsentligt ned i hastighed. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede wizax Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:59 #1
Det lyder som enten Bios eller driveren.

Nvidias drivere har som standard AGPx4 slået fra...
Der findes en lille .reg fil, der kan løse det problem.... Hvis du skal bruge den, sp pip lige, så skal jeg se om jeg kan finde et link.

I BIOS er der vist et sted hvor man kan slå AGPx4 til og fra...

Har du udskiftet hardware på det seneste?
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:05 #2
Avatar billede wizax Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:10 #3
hvornår læser jeg hvorfor mit svar blev afvist?
Virkede det ikke?
Hvad med bundkortet? Hvilket chipsæt er der på det?

Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:14 #4
I blaster control har jeg hele tiden kunnet vælge mellem 1-2, eller 4x AGP. Nu kan jeg intet vælge.
Jeg har også prøvet med Nvidias drivere og NVmax.
Her kan jeg vælge 4X, men jeg kan se at det ikke virker bla.andet i 3DMark. I bios er det sat til 4X. Ligeså med Side Band.
Avatar billede wizax Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:16 #5
Hvad med bundkortet? Hvilket chipsæt er der på det?
Har du udskiftet hardware på det seneste?
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:20 #6
Det her forstår jeg ikke. Har lige kørt AGPWizard, og programmet siger at jeg ikke har creative drivere. Jeg kører med creative drivere 650.
Avatar billede wizax Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:22 #7
Har du installeret dem den \"rigtige måde\":

1) Afinstallere tidligere drivere..
2) Reboot. (Finder Standard Grafikkort)
3) Installer nye drivere.
4) Reboot.

Nogen mener det skal gøres i fejlsikret tilstand oven i købet, men det mener jeg ikke er nødvendigt...
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:22 #8
Mit chipsæt er Intel 815EP.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:24 #9
Hvilket OS kører du med?
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:24 #10
Til Wizax: Jeg har gjort det på den rigtige måde.
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:25 #11
Jeg har win98 se.
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:27 #12
Kan det være en ram-klods.Jeg har lagt en ny i for 14 dage siden, men har ikke haft problemer før nu.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:27 #13
Okay prøv følgende.

Afinstaller alle drivere og eventuelle programmer til grafikkortet.
Genstart i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL ned ved opstart)
Fjern alle grafikkort i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Genstart, og når Windows spørger efter en driver, vælger du Standard VGA.
Genstart igen og kør NVClean. http://www.tweakup.dk/filelib/video/SetupNVCleaner.exe
Installer de nyeste drivere.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:30 #14
Avatar billede wizax Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:32 #15
Har du prøvet at hive den klods ud igen? Jeg har set underligere ting....
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:06 #16
Jeg har gjort som du foreslog Makse, men stadig ingen Side Band, og ingen agp.
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:28 #17
Wizax ja jeg har haft klodsen ude.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:46 #18
Hmm, mystisk.
Har du evt. opdateret din bios på bundkort eller grafikkort, før det skete?
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:59 #19
Ja Makse, men det er laang tid siden. Har iøvrigt lige set på Creatives USA side at AGPWizard ikke understøtter ultra 2. SUK.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:03 #20
Har du Overclocked systemet? (Kommer man over 140MHz, (FSB) vil AGP automatisk blive sat til x2)

Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:36 #21
Hej Makse. Det ved jeg godt, men min bios er tweaked så jeg kan overclocke uden at miste AGPx4.
Dette har jeg haft i flere måneder:800Mhz @ 870.
Man kan slå det fra, og det har jeg også gjort men igen uden resultat. Nu vil jeg lige prøve at flashe bios til en normal, og derefter vende tilbage.
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:39 #22
Ellers så prøv den her fix.
http://www.blargoc.co.uk/guides/cusl2fix.shtml
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:42 #23
Det hjalp ikke med bios, så nu kigger jeg lige på dit forslag.(Det går mig på det her).
Avatar billede sandi Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:09 #24
Hej Makse, den fix har jeg selv haft i lang tid.
Jeg holdt op med et bruge den (\"remmede\" den) da jeg fandt den tweakede bios der gjorde det bedre.
Har nu prøvet den igen men, HULK, behøver jeg at sige mere? Jeg opgiver snart. Ville egentligt helst lave en format c:, men min søn sidder og venter på at komme til (13 år og meget lille tålmodighed, \"FAR er du ikke snart færdig\"). Jeg takker meget for alles forsøg på at hjælpe, og vender tilbage lige før jeg formaterer dyret.
Avatar billede sandi Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:50 #25
Hej igen. Nu har jeg formateret og det hjalp. Fejlen fandt jeg dog aldrig.