Avatar billede jop... Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Cpu brændt af...

Jeg har måske lige brændt min puter af, tror jeg da..

Der blev blå skærm et par gange i win2K.. Jeg burde have gættet, at det var pga at cpuen var for varm, men tågede lige lidt..

Nu vil computeren ikke starte, og bundkortet viser med sine dioder, at der er en cpu-fejl..  :-(

Er det ´bare en ny cpu??  eller kan jeg risikere at ram/bundkort også er røget?

René Jeppesen
Avatar billede kludedukken Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:48 #1
Vil tro det kun er cpu\'en.
Kan du ikke låne en lignende cpu af en kammerat og tjekke resten af systemet !!?
Hvis det er en AMD går det meget hurtigt galt hvis ikke kølingen er ok !
Avatar billede reptile Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:48 #2
Jeg tror nu ikke at dit bundkort og RAM har taget skade, men muligheden er der jo. Jeg er nu ret sikker på at en ny cpu skulle løse dit problem...
Avatar billede jop... Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:50 #3
Jeg har lige købt en ny en i dag, og håber da at det hjlæper på problemet..  :-)

Jeg har desværre ingen venner!!  :-)

Nogen der har erferinger/har prøvet det samme?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:52 #4
Prøv at kaste et blik på CPU\'en ! Ser den død ud ?(brændt el. lign)
Avatar billede jop... Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:54 #5
Ikke det mindste.. Den ser spritny udl, hvilket den næsten også er...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:04 #6
Hmm de døde CPUer jeg har set har begge været tydeligt \"brankede\" så jeg vil næsten forslå at tjekke hele opsætningen fra top til tå og prøve igen.
Måske det er en bios indstilling !