Avatar billede joshva Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:07 Der er 10 kommentarer

Maskinen genstarter når jeg lukker

En af mine venner har fået et lidt mærkeligt problem. Han har været inde og rode flere steder åbenbart og nu kan maskinen ikke lukke. Når han prøver at lukke maskinen, så genstarter den. Der kommer en blå skærm men det går så stærkt så det kan han ikke se hvad der står på den.
Når han prøver at genstarte maskinen, så kan han se at HD arbejder men der sker intet. Han er nødt til at tage stikket og prøve via den måde.

Maskinen er en 450 og kører win98
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 21:56 #1
jeg havde engang samme problem, det hjap at jeg hentede de sidste nye fejl fra windows update
Avatar billede tripwire Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:32 #2
Hvis han endelig kommer ind i windows, så bed ham om at defragementere og prøve at fjerne sit netkort, hvis han har sådan et installeret... det hjalp da min gjorde noget lignede..
Avatar billede cyberboss Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:25 #3
Da jeg ikke ved hvad han har rørt ved, men man kunne forestille sig at han også har leget i regedit.
Så for at gøre det hele på en gang.

Så prøv at hente dette.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles /q196/0/08.asp).

Med venlig hilsen

Avatar billede joshva Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:26 #4
Det link til Microsoft det virker ikke. Når jeg trykker får jeg at vide at jeg ikke har rettigheder til det.

MVH
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 09:34 #5
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 09:35 #6
og så skal du lige fjerne ). i enden
Avatar billede sandi Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:17 #7
==>-Jumper-. Har du hentet -fejl- fra windows update, og de har hjulpet. :)
Avatar billede joshva Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:02 #8
Problemet er løst

Da jeg slog Power mangement fra inde i Bios så løste det sig. De havde sat den til enable men det gav åbenbart nogen problemer, men de er løst nu.

Jeg siger tak for alle svarene

Dennis
Avatar billede kol Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:36 #9
Hej Jumper,

Jeg havde samme problem som joshvaog løste det ved at følge anvisningerme i dit link.
Det var en switch i Reg.databasen, som stod forkert.

Men du skal jo have dine point fra Joshva, som rejste spørgsmålet.

Joshva: Du kan ikke nøjes med \"tak\"! Du må give dine point til den, som du synes hjalp dig.

Hilsen KOL
Avatar billede joshva Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:46 #10
Hej Kol og andre

Nu har jeg ikke brugt denne side så meget igen og jeg har undret mig lidt over dette pointsystem, men jeg har fundet ud af at man tildeler dem som har kommet med det råd man havde brug for nogle point. Er dette ikke korrekt?

Ikke for at gøre nogen sure, så har jeg lidt svært ved at skulle tildele nogen nogle point, da ingen af de svar jeg fik havde noget med problemet at gøre og at jeg faktisk selv løste problemet. Hvad \"plejer\" man at gøre i en sådan situation?

Dennis