Avatar billede curtsen Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Print fra win nt 4.0 workstation over nt server

Jeg har en hp laser jet 4000 tlsluttet min server
Den bliver der printet til fra klienterne som er workstation 4.0
Hvad er det der gør at brugerne ikke kan ændre papirbakke opsætningen.??
skal de være sat på som lokale administratore før dette virker eller hvad...

det er forbi de enkelte brugere printer forskelligt at jeg skal have løst dette problem..

Avatar billede curtsen Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:42 #1
jeg ved godt det er et tåbeligt spørgsmål, men for faen det er jo mandag´..
Avatar billede esben01 Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:11 #2
Brugerne skal have rettigheder til den angivne printer, det kan du indstille under printeren på serveren!
Avatar billede curtsen Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:24 #3
Skal de have administrator rettigheder på pritneren eller ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2001 - 10:40 #4
Du skal bare give \"Everyone\" \"Full\" adgang under permissions på printerproperties på serverprinteren. Det giver dem ikke generelt administratorrettigheder, men giver dem adgang til alt på printeren - incl. at lægge ny drivere op!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2001 - 10:44 #5
Men det burde i øvrigt være rigeligt at holde på standardindstillingerne, og så på klientpc´erne rette under \"Document defaults\" i stedet for \"Properties\".

Start ->Settings ->Printers ->højreklik og vælg \"Document defaults\".