Avatar billede bimmer Nybegynder
22. februar 2000 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke downloade mere end 2 filer

Når jeg bruger explorer kan jeg aldrig starte download af mere end 2 filer fra samme server ad gangen... Hvorfor ikke ?

Dette betyder, at hvis jeg forsøger at starte tredje download, står browseren bare og søger indtil et af de to første download er færdige. (samme problem hvis jeg vil hente en ny side i browseren, mens 2 download allerede kører)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. februar 2000 - 14:35 #1
Det er en eller anden begrænsning fra Internet Explorers side -- den mener ikke man har båndbredde nok til at download flere end 2 filer samtidigt ...

jeg er ikke sikker på, om det er noget, man kan indstille i file://c:/win98/regedit.exe

:))
Avatar billede fcs Novice
22. februar 2000 - 14:43 #2
Jeg tror ikke, at det er fordi Explorer beslutter at man ikke har båndbredde nok. Jeg har samme problem som bimmer og jeg har kabelmodem. Jeg tror, at der er tale om en eller anden indstilling, men jeg har ikke kunnet finde den!
Avatar billede rea Nybegynder
22. februar 2000 - 16:45 #3
Jeg tror snarere det en begrænsning på serveren fremfor IE. Jeg kan downloade 4 filer ad gangen. Der hvor jeg bor, har vi vores eget netværk.

:-) rea
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. februar 2000 - 17:14 #4
Der er klart din provider der sætter begrænsningen. For hver download du starter, startes en såkaldt "instance", eller tråd om du vil, af den session du har kørende på serveren.

Kontakt din provider og bed ham ændre indstillingerne, eller prøv med en anden provider.

sjensen
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
22. februar 2000 - 18:14 #5
Rent faktisk er det en lidt "dunkel" del af HTTP standarden at en velopdragen HTTP klient ikke starter mere end 4 sessioner på den samme server af gangen. MS har dog vaklet lidt i dette så antallet har været forskelligt i forskellige versioner af IE.

Det KAN ændres via RegEdit - jeg må dog tilstå at jeg ikke kan huske hvor...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. februar 2000 - 20:31 #6
... Ellers så brug Getright (http://www.getright.com) i stedet for... den kan downloade alle de filer på én gang, du har lyst til...
Avatar billede fragment Nybegynder
23. februar 2000 - 02:54 #7
Jeg kan downloade 2 filer per IE vindue, så det er ikke en server begrænsning.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. april 2000 - 17:28 #8
Det kan ikke være hverken ISP begrænsninger, HTTP standarder eller noget deromkring, da GetRight, som i11uzion også siger, kan downloade ligeså mange filer som du har lyst til på en gang.
Avatar billede bimmer Nybegynder
09. april 2000 - 11:41 #9
Ja...
Jeg mangler dog stadig et godt forslag...

Jeg bruger allerede Geright men det er langtfra alle websteder den kan downloade fra...

Lige så snart download startes gennem en eller anden form for script, er der STOR chance for at Getright ikke virker...
Avatar billede rof Nybegynder
09. april 2000 - 19:38 #10
I stedet for GetRight så brug Go!Zilla
Det er det ultimative download program, finder filer som IE normalt ikke kan finde plus at den vader igennem de fleste scripts, uden problemer og henter alle de filer du har lyst til på en gang, og der er massere af features.