Avatar billede intenz Novice
16. oktober 2001 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Farverne på skærmen er væk

Min skærm har virket fint i ca 2 år nu. Men i dag når jeg tændte den var alt tekst i dos (under start-up) gul. Og windows er også blevet gul/grøn.

Og jeg har prøvet at stille på farverne, som naturligvis ikke virkede.

Computeren virkede fint i går, men ikke mere nu i dag når jeg tændte den. Den har ikke været brugt siden sidst.

Nogle der har nogle gode ideer? eller skal jeg bare købe en ny? :(
Avatar billede intenz Novice
16. oktober 2001 - 17:17 #1
jeg har forresten også testet den på en anden computer, og den er stadig gul.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:21 #2
Har du en reset knap på din skærm ?
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:25 #3
Smid Skærmen ud, der er ikke andet at gøre*S*
Skærme er også billige nu for tiden
Avatar billede jnielsen Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:26 #4
det kunne godt tyde på at det røde lysrør er gået, men lad vær med at ofre penge på et nyt, det er alt for dyrt = køb ny skarm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 17:31 #5
Som de andre siger så mangler du den røde farve. En løsning er at købe en ny skærm, men det kan være en del af styrringen, der bare har en dårlig forbindelse.

Start med at se efter om printet bagerst på billedrøret er sat ordentligt på.

PAS PÅ DER KAN VÆRE OP TIL 40KV PÅ DELE AF DIN SKÆRM!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 17:34 #6
Man kan forresten ikke skifte den Røde del af skærmen uden at skifte hele billedrøret!!!

Men den røde del af elektronikken kan have en fejl. Dette er nok mere sandsynligt end at det er billedrøret. Du skal selv kunne finde fejlen at sende den til reperation vil være alt for dyrt set i forhold til prisen på en ny skærm.
Avatar billede intenz Novice
16. oktober 2001 - 17:44 #7
>>james_t_dk
Hvad skal jeg lede efter hvis jeg selv skal finde fejlen? Jeg fatter intet af skærme...
Avatar billede intenz Novice
16. oktober 2001 - 17:50 #8
det skal lige siges, at den stadig viser andre farver (rød, blå, osv...) men den gule er bare meget dominerende
Avatar billede sandi Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:01 #9
Prøv at vrikke lidt med stikket fra skærm til pc.
Avatar billede msmows Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:07 #10
Tyder såmænd bare på et brud i stikket. Kan du bruge en loddekolbe? Hvis ja så åbn stikket og kontroller at alle forbindelser er intakte, hvis ikke så loddes der.
Ligger fejlen ikke her, er der en god mulighed for at der er en fejl på et trimmepotentiometer, men så skal man ind i skærmen. Gør det kun hvis du ved noget om elektronik, og pas på der er tale om endog meget høje spændinger i en skærm, også selvom den er slukket.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2001 - 15:49 #11
Hvis det ikke er stikket/kablet mellem PC og skærm, så er det nok en dårlig loddning. Hvis du kender en der laver fjernsyn, så få ham til at kikke på det! Teknologien er alligevel den samme.