Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:09 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Hjaelp

jeg sidder med et kaempe problem.
Hver gang jeg starter et spil paa min computer s[ g[r den helt d\'d
jeg har pr\'vet alt den g[r bare i st[
jeg har tjekket temperaturen men det er ikke det der er galt
hvad er det s[
CPU ELLER GRAFIKKORT HJAELP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:13 #1
Det kan enten være tempen på CPU eller dit grafikkort driver der skal udskiftes!

Beskriv din pc lidt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:13 #2
http://www.guru3d.com/files/

Du kan hente nye drivere til dit grafikkort her!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:13 #3
500 point er MANGE... uanset hvor meget man savner svar...

Den første indskydelse er altid, at reinstallere OS.

Men før du går så vidt, er der lige et par småting.

Jeg går ud fra du kører Windows... lav en update fra www.microsoft.dk\'s updatesider. Læg alle anbefalede patches på.

Opdater drivere til grafikkort.

Stop alle andre kørende programmer, når du starter dit spil (antivirus mv.)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:14 #4
Det er alt for mange point til dette spm. sæt den ned til 60
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:14 #5
(skal lige siges, at jeg tvivler på det er en hardwarefejl, hvis problemet kun opstår ved spil)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:16 #6
Der skal såmænd nok komme respons, det vigtigste for spørgeren er at vedkommende svarer på de spm. man kommer med!
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:17 #7
jeg køre xp og det har hele tiden virket perfekt
jeg har prøvet at formaterer men det hjalp ikke,
og da jeg pillede silverado af i dag var sølvpladen blevet lidt sort hmmm kan det være det, nu har jeg skiftet til orb køleren men samme problem jeg er desperat Hjælp
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:17 #8
Lidt kryptisk formuleret, hm!
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:18 #9
Jeg tror det er din keyboard driver. :))

Nej, har du installeret chipsets driverne til dit bundkort? (VIA, Intel, SIS osv.)

Og fortæl lige hvilket indmad, der sidder i maskinen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:19 #10
Har du også problemet på en nyopstartet (kold) maskine?
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:19 #11
Prøv at underclocke CPU\'en.
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:22 #12
K7T Pro 2 (MS-6330) ATX
athlon 1100
AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure Retail    AGP / 32MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 GTS
DeskStar 60GXP 30GB
512 mb ram pc 133
Avatar billede light Praktikant
28. oktober 2001 - 00:23 #13
Først:
hvilket spil er det ?
To:

LIGHT
Avatar billede light Praktikant
28. oktober 2001 - 00:24 #14
er det et ASUS mainboard ?
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:25 #15
den går død når jeg starter operation flashpoint
så jeg prøvede med red alert men samme problem,
problemet er at det har virket perfekt lige ind til i dag
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:25 #16
Micro star
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 00:46 #17
TIIIIS, den rebooter når jeg prøver at afspile vidoe filer hvad f**** foregår der
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:50 #18
Når det sådan bare sker fra det ene øjeblik til det andet. Så tyder det jo på en hardware fejl.
Og når så din silverado, også er lidt \"brændt\", ja så falder mistanken på CPU\'en.
Det kunne tænkes, at den har haft det alt for varmt et kort øjeblik. Og det har så medført en defekt.

Men prøv først at starte om igen fra bunden af.
- Tag alle udvidelseskort ud, undtagen grafikkortet. (Prøv evt. et andet grafikkort)
- Hvis du har en anden ramkreds, så sæt den i.
- Tilslut kun en harddisk. (Evt. med et andet IDE kabel.)

Prøv også at gå ind i din bios, og vent så 5-10 min. der inde. Hvis den så også hænger sig der, er det ret sikkert en hardware fejl.
Avatar billede light Praktikant
28. oktober 2001 - 01:21 #19
yup, det tror jeg også- makse
Avatar billede slawek007 Praktikant
28. oktober 2001 - 20:34 #20
Damn det har været en hård dag jeg har kæmpet med fejlen hele dagen, jeg fulgte Makses råd, men det hjalp ikke , så jeg kørte ud til en af mine venner og prøvede delene en efter en i hans pc men det hjalp stadig ik, så slog det mig pludselig at jeg her for et par dage siden opdatede min bios, såjeg ville lige prøve at gå en version tilbage (fra 3,0 til 2,9) og det hjalp sku Jubiiiiii den virker igen og det er det  bedste.
Grunden til jeg giver 500 point er at jeg selv er ret dårlig til at komme herind og hjælpe folk med deres problemer så derfor synes jeg at det er vigtigt at belønne dem som dagligt sidder klar til at hjælpe sådan nogen som mig! takker...
så hvis dem der har svaret med lige gider at ligge svar ind i stedet for kommentar så giver jeg jer alle point.

sk
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:39 #21
Ja, det har jeg.
Det var da godt at tanken lige slog dig, ellers havde du msåke fået grå hår før tiden ;o) Tillykke med resultatet!
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:32 #22
He, problemet kunne havde været løst på 5 min. *G*

Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:14 #23
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes