Avatar billede jackpower Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Exchange server 2000

Hejsa Folkens...

Så gik den dag, og kampen med min Exchange server 2000 er endnu ikke slut *suk* jeg kan simpelthen ikke hverken få den til at sende eller modtage mail, er dog nået så langt at jeg tror jeg har fundet fejlen, men ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det.

I system manager - tools - monitoring and status - status - properties for serveren, der står at Default Microsoft Exchange service er stoppet, men klikker jeg på details så køre alle servicene under den, så hvorfor skriver den at den er stoppet??

Som I nok allerede har fattet nu er jeg bestemt ikke nogen ørn til dette, for ikke at sige det er første gang jeg overhovede roder med en Exchange server - så en meget udførlig forklaring er meget velkommen, og derfor også de \"mange\" point.

Med venlig hilsen
Jack!!
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2001 - 02:46 #1
Avatar billede jackpower Nybegynder
01. november 2001 - 10:40 #2
Jamen det er så fint nok at du mener det er for nemt et spørgsmål, men hvis det er så nemt hvad så med at kommet med svaret???.. enhver kan jo komme og sige det er nemt ikk?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. november 2001 - 14:40 #3
selv om der står den er stoppet der så er den ikke

tjek eventviewer om alle dine services som skulle være automatic kører..

Prøv dette i kør:

telnet localhost 25

>> så skulle du gerne have fat i din exchange server hvis ikke så køre alle dine services ikke..

helo kurt

>> giver klar til exchange serveren - Du kan ikke se når du indtaster

mail from: navn@ditdomaine.dk

>> prøver og sende en mail

rcpt to: navn@ditdomaine.dk

data

fjeisofhesofieohfios
.

>> husk efter data indtaster du bare noget og HUSK så . (punktum)
HUSK du at du ikke vil kunne se når du skriver noget..

nu skulle du gerne få en mail på din mailkonto

skriv lige tilbage om du får det..

Hvilket internet har du og hvordan har du sendt dit domaine vidre??
Avatar billede kasper.bc Nybegynder
04. november 2001 - 18:31 #4
Prøv at geninstallere det.
Det kan måske hælpe

mvh
Kasper.bc
Avatar billede cypher00 Nybegynder
05. november 2001 - 14:05 #5
heh hvis man først uninstallere en Exchange server er der lige 3 timers ekstra arbejde... den fucker halvdelen af win2k serveren.
Avatar billede jackpower Nybegynder
05. november 2001 - 20:55 #6
Vil lige sige jeg har ikke glemt jer, men har lige haft besøg af en virus som har efterladt min server i en kedelig forfatning :o( gir sgu ikke meget for antivirusprogrammer mere...
Og JO det er up to date så det er ikke derfor.. ;o)

Skal lige ha\' den op og køre igen så vender jeg lige tilbage, men når det nok ikke før weekenden.
Avatar billede jackpower Nybegynder
11. november 2001 - 00:26 #7
Hejsa så er jeg tilbage igen, og må jo nok bukke hovede til slag, fejlen lå såment bare i at jeg havde glemt at sætte skidtet op i min DNS, ja ved godt i nok griner nu, men hva\' så lærte jeg jo også lidt idag, men helt snydes skal i nu ikke, så håber i er tilfreds med pointfordelingen her?

Mvh
Jack!!
Avatar billede jackpower Nybegynder
11. november 2001 - 00:27 #8
Hmm vil nu kun ha\' givet jer 100 point hver, men hva\' hvor der handles der spildes ;o)
Avatar billede sykonia2 Nybegynder
26. maj 2003 - 11:54 #9
Prøv at.. Installer et nyt Windows 2000 adv server eller server.. Og så exchange!

- bobo