Avatar billede casperwollesen Nybegynder
02. november 2001 - 08:17 Der er 2 kommentarer

Ram til Compaq v300

Hej !

Nu mangler jeg hjælp, jeg har en Compaq v300 (notebook) Den kunne jeg godt tænke mig at få noget mere ram i, så jeg er på udkig efter 256mb ram klods der virker. Jeg har undersøgt hvad bærbaren understøtter, og det er 256mb 100Mhz moduler. Men kigger man på edbpriser er alle 133Mhz (pånær noname). Nu har jeg prøvet med Veritech og TwinMos, men med begge ram moduler bliver pc\'en så ustabil at man ikke kan bruge den, og har jeg kun det nye modul i, kan den slet ikke starte op. Er der nogen der har en løsning på dette problem ? Jeg kan kun se 2 løsninger enten købe 128mb 100Mhz moduler eller lede videre efter en forhandler der sælger 256mb 100Mhz moduler (jeg har fundet nogen, men så snakker man en helt anden pris end de cirka 300-500kr).

Er det ikke normalt, at sætte man 133Mhz moduler i et bundkort der kun understøtter 100Mhz, finder modulet den laveste hastighed ?

Mvh.
Casper W
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 08:34 #1
Du kan godt bruge 133 moduler i en 100 maskine. Tror ikke problemet er hastigheden.

måske hvis man kan ændre i CAS latency\'en inde i BIOS..hvis det er billig ram kan den sikkert kun klare 3 hvor dyre ram klodser tit kan klare 2...
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 20:43 #2
jeg har en ekstra Kingston 128 MB i min v300, som kører uden problemer.