Avatar billede bollo Nybegynder
06. marts 2000 - 20:35 Der er 1 kommentar

Hent i anden tabel ...............problem

hej jeg sidder og ruder ned denne SQL

strSQL = "SELECT  film.*, xudgiver.xudgiver, xgenre.xgenre, xland.xland FROM film, xland, xgenre, xudgiver WHERE film.titel LIKE '" & Request.form("titel") & "%' AND film.medie = " & Request.form("medie") & " and xland.xlandid=film.land and xgenre.xgenreid=film.genre and xudgiver.xudgiverid=film.udgiver ORDER BY film.titel;"

Det den skal er at finde genre1, genre2, udgiver i en anden tabel
i tabel film.genre står der bare et nummer som den så skal gå ind tabelen med genre og finde den.

Men hvis der ikke er sat en udgiver eller genre i (film) bliver filmen ikke fundet,
og et andet problem er at genre1 og genre2 skal findes frem i samme tabel (xgenre)

sidste problem jeg er skiftet fra Access 97 til 2000, men den kan ikke finde udaf æ,ø og å mår den skal sortere poster (alfa) som den har fundet.

Hjælp...
Avatar billede privaten Nybegynder
07. marts 2000 - 11:13 #1
Du skal "joine" for at få genre navnet med... fx.

"SELECT FilmTabel.Titel, xGenreTabel.Genre
FROM xGenreTabel INNER JOIN FilmTabel ON xGenreTabel.ID = FilmTabel.GenreID
WHERE (((FilmTabel.Navn)='" & Request.form("Titel") & "'))"

Så skal du selv kæmpe dine behov på plads. Pointen er at du henter feltet "Genre" i tabellen xGenreTabel hvor xGenreTabel.ID har samme værdi som FilmTabel.GenreID

God fornøjelse