Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 14:00 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

Mit grafikkort virker slet ik ordentligt i WindowsXP

Mit grafikkort(driver?) virker slet ik ordentligt i WindowsXP. Og har os prøvet Win2k. Det samme problem deri....:(

-= Mit Hardware =-

Aopen HQ08, Abit KT7a, AMD Athlon 1400MHz T-Bird, Alpha PAL 8045T m. PAPST 80mm blæser, 2x Apacer 256MB SD-PC133RAM, 2x 80GB WD800BB HD, Geforce2Pro 64MB DDR-RAM,SB Live Player 1024,100/10 Mbit netkort, Plextor IDE 8/4/32, Mircosoft Intellimouse Explorer 3.0 m. MouseSkatez, fUnc Interface 1030,  Microsoft Internet keyboard / SONY G400P Monitor!

-= Mit Hardware =-

Det der er problemet er at der er sådan noget flimmer agtigt noget...Altså på alt hvad jeg kan se i windows er der noget flimmer (kun meget lidt i 1024*768). Det kommer specialt til syne når jeg scroller men det er ikke så slemt her. Men jeg vil gerne køre 1280*1024 og så er der det vildeste flimmer!!! Jeg har ikke installeret skærmdriver da jeg ikke kan ???? \"Properties\" knappen for monitor´en, er ikke \"selectable\"!!! Så jeg kan IKKE opdatere driver. Så nu er det bare en standard monitor som kører som skærmdriver. Men alligevel. Det burde virke.

Desuden er der udråbstegn uden for grafikkortet i enhedshåndteringen........Har prøvet diverse grafikkort drivere til WinXP. Intet har virket. Selv den officielle fra Nvidia som er WHQL certificeret.....

Da det er xtremt vigtigt min computer kommer op at køre ordentligt meget snart, har jeg sat lidt mange points på...sig til hvis der skal flere til!!!

MvH
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 14:03 #1
måske der skal indstilles noget i BIOS også siden det hverken virker i Win2k eller WinXP ?? Grunden til at jeg kører XP nu og ik Win2k er nemlig at jeg havde samme problem i win2k, og troede at jeg slap for det her i XP!
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 14:07 #2
prøv at sætte opdateringsfrekvensen til noget højere
egenskaber for skærm->indstillinger->advanceret->skærm

ved dog ik hvorfor den ik vil køre med de drivere du har hentet
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 14:09 #3
Jeg kan ikke lave opdateringsfrekvensen om!! Desværre :(
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 14:12 #4
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

pråv nogen af dem fra win2k/xp delen
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 14:12 #5
og monitoren..sæt den til den der 1024x768svga standard monitor
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 14:43 #6
har prøvet diverse drivere fra Tweakup!! :(
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 14:52 #7
Hmm... Har du prøvet at emulere win2k eller lign, når du installerer driverne?

Højreklik på driverfilen (vil foreslå den fra nvidia...) properties, compability, og så sæt den til at den skal køre som om det var windows 2000..

Kan ske at der er driverne der laver et eller andet geil.... ?
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 15:01 #8
forstår ik helt hvad du mener Thomzen ?
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 15:05 #9
Mener bare.. Du skal få windows xp til at køre det som om det er i win2k...
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 15:06 #10
thomzen han siger jo han havde samme problem i win2k
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 15:07 #11
DOH! Sorry then.. ;)

Så prøv at hente driverne til Win98/Me, og så emuler det istedet for?
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 15:10 #12
400 points nu!! Sig til hvis der skal flere til! Jeg vil BARE HAVE LORTET TIL AT VIRKE RIGHT NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 15:12 #13
det er al for mange points
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 15:24 #14
Stop da det med at give så vildt væk af dine points! Brug siden her som den skal!

Men kom med kritik af de ting du har gjort, efter vi har kommet med forskellige ideer!?
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 15:25 #15
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 15:46 #16
JAMEN!! Jeg er bange for at folk ikke gider hvis der ik er nok point. Desuden er jeg i KRISESITUATION!!! Hvad vil man ik gøre i sådan en ? :(
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 15:49 #17
Ingen som vil hjælpe :( ?
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 16:12 #18
nåmen så prøver jeg lige at installere Windows98se for at se om det hjælper......... :-/
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 16:21 #19
HJÆLP MANDEN SOMEBODY! hehe..ik win98 hulk
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:00 #20
OK!!! Jeg har fundet fejlen :) Fejlen er at HVER GANG jeg installerer Chipsetdriveren (VIA 4in1), så fucker mit grafikkort!

Jeg har nu formateret en masse gange og prøvet nogle forskellige O/S. Nu er jeg ved Win2kProDK og alt undtagen spil kører PERFEKT!

Og hvorfor kører spillene mon ik ok ? Selvf. fordi jeg ikke har installeret chipset driver. Men jeg er bange for at det samme sker igen :( Hvad gør jeg ? Jeg var lige inde og spille Unreal Tournament og jeg havde FPS på ca. 3 stykker...Ik det fede vel ? Når de burde ligge på 75+ :) SÅ PLEASE!!!!!!!!!! HELP
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:02 #21
der står også i 4in1 FØR du installerer dit grafikkort vistnok
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:02 #22
..at du du skal installere 4in1, før...
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:03 #23
det er noget med den der agp.vxd der bliver lagt ind mener jeg
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:12 #24
zed one > Det har jeg GJORT ALLE DE ANDRE GANGE!! Altså at installere 4in1 før grafikkort driver. Og det fucker.....
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:17 #25
tyder også på at det er din skærm den er gal med..du kan jo ik instalere en driver til den

gå ind i enhedshåndtering og find din skærm der. gå i egenskaber for den...tryk da på opdater driver
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:18 #26
og vælg en standard 1024x768 svga skærmdriver eller sårn
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:19 #27
\"Desuden er der udråbstegn uden for grafikkortet i enhedshåndteringen\" hov nææ ---hvad sir den fejlen er når du går ind i egenskaber for grafikkortet?
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:24 #28
der er ik udråbstegn mere....Har fundet ud af at det kun i Unreal Tournament er Direct3D som kører skod. Men OpenGL kører fint. Hvad kan jeg gøre for at få ordentlig D3D performance ?

Tro mig, jeg kan IKKE leve med at køre det i OpenGL...Farverne er meget mørke ligemeget hvad du gør!! OG jeg er sikker på at det er det samme i andre spil hvis jeg vælger D3D....Så hvilken Driver skal jeg prøve ? Kører Win2K
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:25 #29
du HAR hentet directx til 2k/xp ?
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:26 #30
win2k skal ha instaleret directx til 2k før den kan spilles på (med direct3d)..win2k er mere ment som et arbejdsystem end en spilemaksine
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:28 #31
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:32 #32
har hentet det og installeret det. I øvrigt også SP2!
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:33 #33
men det er underligt for i OpenGL kører den SÅ VILDT GODT, men jeg kan ik bruge det til noget, da farverne er mærkelige. I D3D kører det SÅ SKOD :(
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:41 #34
hmm....i directx fejlfindingsværktøjet ..er \"disable\" nedtonet ud for directdraw etc, under display ?
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:44 #35
nope
Avatar billede zed_one Praktikant
03. november 2001 - 20:49 #36
jeg gir op :)
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:58 #37
lukker spm
Avatar billede zycho Nybegynder
03. november 2001 - 20:59 #38
tak fordi du gad at forsøge....
Avatar billede teknik Juniormester
17. december 2001 - 22:50 #39
>>zycho  - Hvis du stadig har problemet, så er her et \"skud i tågen\":
Prøv, når du lægger AGP driveren fra VIA ind, at vælge \"normal\" mode i stedet for \"turbo\"
Det har før hjulpet på lignende problemer.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede positron Nybegynder
16. maj 2003 - 13:18 #40
Hov, er emnet stadigt aktuelt?