Avatar billede munck Nybegynder
06. november 2001 - 03:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kommandoer fra én swf til en anden swf

Jeg har påtænkt at lave en side med frames - én i toppen og tre ved siden af hinanden nedenunder.

Øverste frame indeholder en swf-fil, der skal kunne sættes i gang (e.g. goto frame x and play/stop) fra en swf-fil i én af de andre frames. Jeg mener, det kræver noget javescript - har set det ét eller andet sted, men kan ikke huske hvor. Hvordan gør man?

Munck
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 06:53 #1
Avatar billede Peter Praktikant
06. november 2001 - 08:53 #2
jeg har selv rodet lidt med det, det er efter min mening ret besværligt, men det er måske også fordi jeg ville have objekter til at bevæge sig fra den ene flash film til den anden. Du kan se det jeg har lavet indtil jeg gik i stå på:
http://petter.wsub.dk den består af 4 frames, 3 med flash og en med html.
Når man trykker på den første knap bevæger den sig hen over 2 flash film, det var meget besværligt at få til at virke ordentligt. Men held og lykke med det.
Avatar billede munck Nybegynder
09. november 2001 - 22:48 #3
nikolejdu/
Det var nu kommandoer fra én flash til en anden, kan du ikke vise mig den?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 06:34 #4
Du kan ikke flytte objeter fra en film til en anden. Du kan tilgengæld lave få én flashfilm til at bestemme hvornår en anden film skal afspilles. Det er det vi er ude i her.

Du skal i den sidste frame i flashfilm 1 give kommandoen til at starte flashfilm 2. Det er i pricinpiccet det sammen som jeg har givet link til ovenfor. Du skal så muligvis have ekstra tomme frames ind for at give en lille pause mellem de 2 film.

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2001 - 21:44 #5
Fik du svar nok? :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2001 - 07:19 #6
Du skulle vel ikke være gået i kloster?? ;-)

/Nikolaj
Avatar billede munck Nybegynder
10. december 2001 - 23:51 #7
Gik i sort. sorry
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2001 - 00:54 #8
fino fino :)