Avatar billede beatone Nybegynder
08. november 2001 - 13:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

XML socket server

Hej gutter,

Er der nogen af jer der har prøvet at arbejde med socket servers?
Jeg har rodet med Flash Nexus ( www.flashnexus.com ) i et stykke tid men dokumentationen til den er sparsom og eksemplerne virker ikke, så den er halv svær at kommer igang med.

Jeg har også fundet et par andre, kan selvfølgelig ikke huske navnene på dem, men jeg kan ikke vurderer hvilke der er gode og hvilke der er noget kwap.

Så,...er der nogen af jer der kan anbefale en?

mvh, Jesper
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 14:25 #1
Du har formodentlig set den på www.moock.org ???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 14:28 #2
Avatar billede beatone Nybegynder
08. november 2001 - 14:33 #3
Ja den har jeg kigget på, men jeg gav den vist ikke den helt store chance. Jeg tror lige jeg prøver den igen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 14:34 #4
Jeg har set den i funktion og der sybnes jeg den kørte superhurtigt.
Avatar billede beatone Nybegynder
08. november 2001 - 14:54 #5
Det der er det store problem er at jeg vil have fat i \'noget\' som kan erstatte asp som kommunikations led mellem flash og access, som er utrolig langsomt og tungt.

Jeg syntes på en måde at flashnexus klarede det fint med jeg kunne kun få den til at funke på min personal webserver og jeg er ikke interesseret i at hoste det fra min egen computer :)

Har du selv prøvet at installere moock\'s server på din egen dunk eller en server?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 15:00 #6
Nope, har ikke forsøgt at opsætte den - kun set den opsat og der kørte den langt hurtigere end asp/php kommunikation.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 15:03 #7
Kan du køre sockets på dit domæne?? Udbyderne er sjældent glade for det, da de lytter på porte konstant.
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. november 2001 - 15:47 #8
spændende! Med på en lytter :)
Avatar billede beatone Nybegynder
09. november 2001 - 11:01 #9
Jeg kan godt køre sockets og alt andet jeg skulle have lyst...vi har serveren stående på kontoret :)

Jeg skal bare lige have overtalt vores sys-ad\'r til at sætte den op, og det kan godt tage lidt tid :(
Flashnexus kunne jeg \"sagtens\" selv sætte op, det var jo bare lige at installere programmet og så funkede den...lokalt, men med moocks skal der jo ligge JDK på dunken, og man skal aktivere den i dos promten?!

Måske er jeg bare besværlig, men det er altså ikke socket serveren jeg gider bruge 100 år på, det er flash delen :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 06:48 #10
Hehe. Faktisk forstår jeg dig godt, men ligesom med flashdelen, så bør du faktisk få en eller anden javaMand til at fordybe sig og lave en sokcet server programmeret direkte til formålet.
Avatar billede beatone Nybegynder
16. november 2001 - 14:18 #11
Nikolajdu> kan du lige lave et svar så jeg kan få lukket det her spørgsmål...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2001 - 14:22 #12
Nej da, jeg har jo ikke bidraget med noget specielt. Tag du bare de point.
Avatar billede beatone Nybegynder
16. november 2001 - 14:30 #13
ok,...jeg vil ikke plage dig så.

Men tak for dine kommetarer :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2001 - 14:34 #14
no problemos.
Avatar billede morw Nybegynder
05. december 2001 - 20:00 #15
Godt en måned senere... Har nogen fået lidt erfaring i vil dele ud?
Avatar billede beatone Nybegynder
05. december 2001 - 20:04 #16
Nej, jeg blev ikke meget klogere så jeg har lagt det lidt på hylden indtil jeg får lyst til at prøve igen :)
Avatar billede morw Nybegynder
05. december 2001 - 20:47 #17
ok, Skulle bare lige høre om der var noget om snakken :-D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. december 2001 - 09:31 #18
Ved ikke om du har set den her liste?? Der er måske noget brugbart imellem.

http://www.tupps.com/flash/faq/xml.html#6j

Anyway hvilken server har du brugt til det forum du viste på et tidspunkt??
Avatar billede morw Nybegynder
19. december 2001 - 14:07 #19
ok tak - den får lige et bookmark
Avatar billede beatone Nybegynder
19. december 2001 - 14:29 #20
Det forum var bare lavet med asp...