Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IIS for dummies

Jeg skal kunne teste mine asp-scripts offline vha. IIS. Jeg har ledt i gamle spørgsmål men ikke fundet en forklaring hvorn jeg gør langt nok nede på jorden...
IIS skulle være installeret, men jeg kan ikke se mine aspscripts - hvordan f... virker det???
Pointene falder først når det er lykkes en at forklare det så selv jeg forstår:-)))
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. november 2001 - 22:18 #1
Du installere IIS.

Default oprettes der denne sti :
C:\\inetpub\\wwwroot\\

I mappen wwwroot ligger du blot dine asp filer ind.

Du kalder din side ved at skrive http://localhost/DinSide.asp
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2001 - 22:18 #2
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. november 2001 - 22:22 #3
Du kan også teste om din server kører ved at skrive http://localhost/iishelp i din browser, som det første. kommer der noget frem kører din webserver, kommer der intet kører den ikke
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:23 #4
bojohansen>> Det MÅ da være de nemmest tjente point du længe har fået *GG*

keysersoze >> det var ikke asp\'en jeg havde problemer med :-)
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2001 - 22:23 #5
hmmm - det var der nok den korteste forklaring der overhovedet kunne gives - og det tyder til at være accepteret uden både at have været testet samt uden at nogle har kigget på mit lille bidrag...

hmm...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. november 2001 - 22:24 #6
Dammmmmmmmm det må du aldrig gøre!!!!! 200 points på 2 minutter.

Jeg laver lige et spørgsmål hvor du får nogle af dem tilbage, ellers bliver der dømt lynchning herinde *LOL*
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:26 #7
tænk sig - det var bare det dumme \"localhost\" jeg ikke liiiige havde tjek på *S*
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2001 - 22:26 #8
ludo >> det er skam heller ikke kun det der er på den side - se bare http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:27 #9
keyseroze >> både testet og det hele...
Dit bidrag var en asp tutorial - og selve aspen havde jeg skam tjek på :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. november 2001 - 22:28 #10
Læg lige et svar her ludo http://www.eksperten.dk/spm/131502

Du kan også kalde din server ved at indtaste din ip istedet for http://Din_Lokale_Ip
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:31 #11
øhhh lokale ip???? se nu kan det være du vil have nogen point igen - for det kræver forklaring... jeg kører ikke med fast ip adresse
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. november 2001 - 22:33 #12
Hvis du ikke kører på et lille LAN netværk med fast ip på maskinen, så glemmer du bare alt om http://Din_Lokale_Ip :)
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:34 #13
undskyld key.... men det andet virkede altså og bojohansen vat´r jo hurtigst...
Avatar billede ludo Nybegynder
08. november 2001 - 22:34 #14
*G* ok det gør jeg så...