Avatar billede mk76 Nybegynder
09. november 2001 - 11:43 Der er 5 kommentarer

DMA problemer med Pioneer DVD - drev!

Jeg har problemer med at få mit Pioneer DVD slot in drev til at fungere i DMA-mode. Efter at have markeret DMA i enhedshåndteringen kan jeg ikke få adgang til CD\'er og DVD\'er når disse sættes i drevet. Nogle gange registreres alle medier bare som Audio CD\'er og andre gange registreres titlen korrekt, men det er aldrig muligt at afspille mediet. Jeg har ikke problemer med DMA på mine andre drev (Brænder og HD).

Teknisk info:
ECS K7S5A mainboard.
1.4 GHZ Athlon T-Bird 266.
512 MB DDR.
IBM 40 GB 7200 HD.
GeForce 2 GTS 64 MB.
LiteOn 16-10-40 brænder.
Pioneer Slot in DVD 16-40.
Windows 98 SE.

Morten
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 11:54 #1
Hvis drevet ikke understøtter DMA, så kan du jo heller ikke slå det til.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 11:55 #2
hva sker der hvis du slår det fra?
Avatar billede mk76 Nybegynder
09. november 2001 - 12:40 #3
Drevet skulle understøtte DMA. Jeg har en kammerat, der har det samme drev, der fungerer i DMA uden problemer. Så snart jeg slår DMA fra fungerer drevet, men flere programmer bl.a. WinDVD og SISoftSandra anbefaler, at jeg slår det til
Avatar billede thephoenican Nybegynder
09. november 2001 - 22:23 #4
måske har du opbrugt alle dine DMA kanaler
Avatar billede devil_dk Nybegynder
09. november 2001 - 22:24 #5
det er et problem jeg har set før på nogle systemer vil dvd drev ikke køre hvis man slår
dma til hvorfor kan jeg ikke fortælle dig sådan er det bare :(