Avatar billede tsocm Nybegynder
09. november 2001 - 18:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MP3 PC-er

hejsa alle sammen, hvad kan man nøjes med hvis man skal have en maskine, hvis eneste formål er at have stor lager plads, winamp, og et nærtværk så man kan overføre sange til computeren fra andre pc\'er.

Nå jeg skriver nøjes med... mener jeg at den pc\'eren skal kun \"leve\" for et formål...Musik

Den skal kunne trække 100gb hd eller mere...

Processor -
bundkort -
ram -
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 18:54 #1
Du kan nøjes med ex. en K6-2 300, 128 Ram. - Men selv mindre kan trække mp3 og et netværk.

Jeg ville finde en brugt der opfyldte de krav.
Avatar billede tsocm Nybegynder
09. november 2001 - 19:00 #2
Det kunne joo være det kunne bliver min gamle cpu, der er en
p2-266
512 Ram
men hvad kan der sidde af GB i sådan en fætter?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 19:03 #3
Det er jo lidt afhængigt af hvor mange ledige controllere du har ! - hvis du tænker på flere diske.
Hvis du tænker på størrelse af den enkelte disk mht. BIOS. - Så vil jeg mene mindst 40 GB.
Avatar billede Beach Mester
09. november 2001 - 19:20 #4
Men gamle maskine P133Mhz med 32Mb ram netkort, 4Mb ???skærmkort, SB16ASP lydkort, Win95 og 3 harddiske (max40Gb) + et cd drev havde ingen problemer med at spille Mp3 så længe jeg ikke samtidig brugte andre heftige programmer. Så som ren Mp3 spille kan du sagtens gå helt ned til 133Mhz.
Hvis du så også optimere en installation af Win xx så den KUN har hvad der er nødvendigt for at afspilde musikken så vil dette være alt rigeligt!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
09. november 2001 - 19:24 #5
PS: Sådan en maskine kan du finde på bla. QXL her:
http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1009196696/_20905232
Til omkring 1000,- inkl. skærm. Og nej, det er ikke min der er til salg, den bruger jeg i dag som server (linux) *LOL*

//Beach
Avatar billede thephoenican Nybegynder
09. november 2001 - 22:34 #6
til Kludedukken
Man kan bare købe ekstra IDE Controllere som kan sættes i et PCI slot.
til tsocm
det vigtigste er at du får et bundkort som kan tage 100 IDE for så kan du få nogle større harddiske.
Avatar billede Beach Mester
10. november 2001 - 01:55 #7
Takker:-)
Hvis du for brug for råd til at optimere en Win til mp3 er du velkommen på baechpc.dk
//Beach