Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 10:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Agp / VIA 4-in-1

Hej
Mit problem er, at min com fryser når jeg udsætter den får 3D.
Feks. når jeg skal spille starte spille fint op (alle spil) men så snart comen skal loade en bane fryser den.
Ok tænkte jeg format c:/ også forfra, installeret ME
testet comen men formula 1 2001 køre perfekt, undtagen lyde som skrated en hel del.
Hmmm........, aha Via 4 in 1 kan klare det problem men nej så snart en bane skal loade fryse comen (alle spil)
Bundkort cuv4x
Processer P III 800EB
Ram 512 pc133 SDram
3D kort geforce 256 annihilator pro 32 DDR ram
Windows ME
Bios 1009
Agp driver 405b
Via 4-in-1 1432
Detoneter 22.02
Hvad sker der????
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. november 2001 - 10:19 #1
prøv at installer Detonator 21.83...
Avatar billede robin-steen Nybegynder
13. november 2001 - 10:19 #2
har du prøvet med et andet styresystem? jeg har hørt at disse problemer kan opstå i ME
Avatar billede andreasha Nybegynder
13. november 2001 - 10:20 #3
UD MED WinME
Det er svaret, kør Win2000 eller Win98 SE
Avatar billede robin-steen Nybegynder
13. november 2001 - 10:25 #4
win 2000 har også problemer med at køre nogle spil!!! 98 skulle efter sigende være den bedste når du spiller!
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. november 2001 - 10:27 #5
prøv at tjekke ASP aperture size i BIOS ..
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 11:12 #6
Jeg er ikke supermand til bios opsætning, så torbenmelander hvad skal jeg helt præsis tjekke.
Avatar billede sluppi Nybegynder
13. november 2001 - 11:14 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 11:23 #8
Detonator drivere kan hentes her!

http://www.guru3d.com/files/
Avatar billede vuffe Nybegynder
13. november 2001 - 13:02 #9
AAAAARRRGGGGG.... - SYND FOR DIG!! :) Jeg har samme bundkort, og har efter de samme symptomer som dig måtte konstatere at det bundkort ikke på nogen måde kan klare at håndtere hverken AGP2X eller AGP4X. Du skal altså gå ud i din bios (under advanced chipset, tror jeg det hedder) og tvinge AGP1X - DET ER 99% sikkkert løsningen.

\'vuf
Avatar billede doomstone Nybegynder
13. november 2001 - 13:28 #10
Når pc\'en starter op skal du trykke \"delete\"
Der skal du vælge \"advanced chipchet\"
Og så sætter du den der inde hvor der står AGP2X; AGP4X. til AGP1X.!!
Det skulle løse det!
Men det bundkort sutter du skule heler købe en asus for de holder!!!
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 13:46 #11
Sluppi: Jeg har prøvet med 1435
Vuffe : Det har jeg prøvet, hjælper ikke.
Dommstone : Det er et asus bundkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 13:53 #12
Prøv at flytte lydkortet til slot 3,4 eller 5 regnet fra AGP porten!
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 13:56 #13
Jeg kan godt få den til virke, hvis jeg har formaterede den, og jeg ikke installer hverken 4-in-1 eller agp 405b men så har jeg problemer med lyden specielt nå det er et spil der kræver meget 3D (formula 1 2001)

Men hvis jeg har installeret 4-in-1 eller agp 405b og afinstaller det igen virker det heller. ikke
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 13:58 #14
Retaxes : Det har jeg også prøvet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 14:14 #15
Har du prøvet at Loade Default Setup inde i bios?

Tryk på delete tasten når den har bippet 2 gang og tæller rammen!
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 14:19 #16
Retaxes : Det vil jeg prøve.

Men hvad gør den? sætter den alt tilbage til standart som da man købet maskinen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 14:28 #17
Ja, det kan du godt sige, den ændrer f.eks ikke datoen, men checker og stiller den optimalt efter din hardware.
Du kan dog efterfølgende finjustere bios!

Har du en printer kan du printe siderne ud til senere reference, på hver side trykker du på tasten PrintScreen, den printer dog ikke ud lige med det samme!
Avatar billede allanf Nybegynder
13. november 2001 - 16:43 #18
Retaxes :Du er en guttermand det virker.
Takker for hjælpen det glemmer jeg aldrig igen efter en bios update.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 16:47 #19
Takker for pointene ;o)
Ja, det er noget farligt stuff, den bios!

www.fotx.net/retaxes