Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 16:22 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

MEGA ftp-problem !

Jeg sidder med seneste CuteFTP og 8 site\'s af hvilke de 7 nægter at up-, downloade eller delete efter jeg fik ADSL og firewall. Hvorfor er der forskel, og hvordan får jeg kontrollen tilbage ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 16:24 #1
Prøv at connecte i \'Passive Mode\'
Avatar billede nute Nybegynder
13. november 2001 - 16:26 #2
hmmm....litt gal kategori å poste innlegget i, men pytt, pytt...

jeg ville tro at det er fordi din FTP port (21) ikke er åpen i din router eller fordi du ikke har gitt CuteFTP tillatelse til å aksessere internet.

hvilken router/firewall kjører du ?

/nute
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 16:27 #3
Hvilket ???? Hvordan ???
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 16:28 #4
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 16:29 #5
Nu har jeg ikke lige CuteFTP her hos mig, men prøv at kigge efter \'Passive Mode\' under din forbindelse til serveren, eller under Indstillinger.

Jeg næsten nægter at tro at det er routeren der blokere, men din firewall kunne godt lave lidt ged i den, kig evt. i dens log fil.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 16:31 #6
Til nute: Hvordan finder jeg ud af, om 21 er åben ? Cute har tilladelse til at agere som client og som server. Router ? fra Zillion ? Firewall: ZoneAlarm.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 16:32 #7
Vælg dit site i oversigten. Klik Edit... og på første faneblad kan du se Use PASV mode og Use firewall settings. Det er dem du skal lege med.
Avatar billede nute Nybegynder
13. november 2001 - 16:33 #8
kanstrup >> prøv parazite sitt tips før du begynner å rote med å rekonfigurere din router...:-)
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 16:37 #9
Hvis du kan connecte til nogen af dine sites, så er det ikke i din router problemet ligger, men i passive settings. Jeg fik samme problem, da jeg flyttede på kollegie med en overordnet firewall, som vi alle connecter igennem. Jeg skal connecte med passive slået til på nogen sites.
Og så er 200 point *stadig* for meget.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 16:46 #10
ftp://1:1@bo-johansen.adsl.dk/

prøv lige at åbne denne ftp konto med din browser (bare klik på linket)

Kan du slette og lægge filere ind ?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 16:56 #11
Undskyld...fik et opkald.
Parazite: Ingen \"Use PASV mode\" eller \"Use firewall settings\". Og hvad er passive mode ? 200 er OVERHOVEDET ikke for meget, da jeg SKAL ha\' afleveret noget nu !
Til bojohansen: Ja !!!
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 16:59 #12
Vælg dit site i siteoversigten (den du får frem når du klikker på \"bogen\" i menulinien). Klik på Edit - ser du ikke et vindue nu, der hedder General? Der er 4 formfelter til venstre og 2 checkboxes til højre. De 2 checkboxes skulle gerne hedde Use PASV mode og Use firewall settings.
Hvilken version af CuteFTP har du?
Ellers prøv følgende:
Åbn en browser og skriv:
ftp://brugernavn:kodeord@ftpsite.dk
Faktisk ligesom bojohansen har gjort. Så connecter du med passive mode.
200 point er *stadig* for meget. 60 point = svært spørgsmål, og det her er ikke engang svært.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:04 #13
Ja så er det ikke fordi der er lukket for noget nogen steder.

Du skal bare have slået \'Passive Mode\' til på måden som parazite beskriver.

Din browser kan kun connecte til en FTP server i \'Passive Mode\' derfor er det der din fejl ligger.

Prøv lige for god ordens skyld at connecte til min server med CuteFTP !!

User : 1
Pass : 1
host : bo-johansen.adsl.dk

kan du komme på med den ?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:07 #14
Jeg havde allerede fundet \"Use PASV mode\". Virkede ikke. CuteFTP Pro 1.0 . \"Use firewall settings\" kan jeg ikke finde. Har prøvet dét med browseren for lang tid siden. Virkede ikke. Véd, at host-name, ID og password er korrekte, fungerede for...hmm...14 dage siden, men ikke herfra. Og fortæl mig så lige, hvorfor er der forskel ???
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:09 #15
bojohansen : Kom ind med det samme.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:10 #16
Stadig : Hvor slår man passive mode til ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:10 #17
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=244

Hvad med at downloade en nyere version ?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:10 #18
Hvorfor er der forskel på hvad?

Prøv en gang at downloade http://download.cnet.com/downloads/0-10064-100-1572132.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.1572132 . Det er WS_FTP, som jeg har leget lidt med før. Jeg mener det er lidt nemmere at slå passive mode til via det.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:11 #19
Nyere version af CuteFTP kan findes på http://download.cnet.com/downloads/0-10064-100-7495571.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.7495571 . 30 dages trial, hvilket burde være nok indtil videre. :)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:12 #20
parazite : Forskel på siderne. Jeg har stadig \'en, jeg kan komme i kontakt med. Prøver.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:14 #21
Forskellen? Godt spørgsmål, jeg ved det faktisk ikke. Måske tvungen passive mode?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:17 #22
parazite : Virker heller ikke.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:18 #23
Dit ene site virker heller ikke? Men du kan connecte til bojohansens FTP, så din port 21 *er* åben.
Har du hentet den nyeste version?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:20 #24
Har hentet nu. Virker ikke. Og Ja...kan connecte til bojohansens FTP.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:21 #25
Undskyld Jo ! Det éne site fungerer !
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:21 #26
Hvilken fejl får du, når du prøver at connecte til serveren via browseren?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:21 #27
OK - så *er* det er passive problem.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:22 #28
Af uforklarige grunde er der nogle gange at man bare ikke kan få nogle FTP klient programmer til at arbejde sammen med nogle FTP servere.
Der er en standart for hvordan to FTP programmer snakker sammen, men som med alle standarter er der forskellige versioner, og også forskellige måder at fortolke standarten på (Det ses jo desværre hver dag) så det er muligt at det er der fejlen ligger.

Har du pillet ved TCP/IP protokollen på dit netkort fornylig ?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:22 #29
Godt. Hvad gør jeg ?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:24 #30
Du fortæller hvilken fejl du får ved connect via browseren! ;)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:24 #31
bojohansen : Har ingen, da jeg har router.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:24 #32
bojohansen : Mener; fast IP !
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:27 #33
parazite : connect via browseren til de ikke-modtagelige ?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:28 #34
Connect via browseren til det site du vil connecte til - hvilken fejl får du? Kan de evt. have skiftet login/password?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:28 #35
Har du ingen netkort i din computer ?

Er du connectet igennem USB ? mener da ikke at man kan få noget ADSL med router uden at skulle bruge at Netværkskort!

Hvor lang tid siden er det at du var inde på de FTP som du ikke kan komme ind på nu ?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
13. november 2001 - 17:29 #36
lige for at blande mig

Nu når jeg har port 20 som normal port til ftp, og ikke kan connecte, er det så fordi at browseren ikke godtager 20, da 21 er det normale?

kan man ik slå passive fra igen?

wil/
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:30 #37
Bruger du en anden port, så skriv:
ftp://brugernavn:kodeord@ftpsite.dk:20 :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:32 #38
-->cool-wil
Det er en meget dårlig ide at bruge port 20 til sin FTP server, da denne er beregnet til brug sammen med 21, altså i forbindelse med at man har 21 som standart!!

-->kanstrup
I starten skrev du at du ikke kunne slette etc. på serveren, det er altså 100% at du kan logge ind eller hvad ?
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:34 #39
OK...lad mig prøve i rækkefølge :
bojohansen : Har netkort, men ingen opsætning på PC\'en, da routeren er forprogrammeret. Ca. 14 dage.
parazite : Har lige undersøgt; bruger som normalt 21.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
13. november 2001 - 17:35 #40
mmm nu har jeg prøvet at lege lidt med det, og da jeg slog passive fra, connectede den med det samme...så er det noget lort at man sidder 100 km væk fra ftpen, og at man har glemt at adde subdirs til sin start mappe:-(
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:36 #41
bojohansen : Kan logge ind på nogle...andre er uden for rækkevidde.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:37 #42
cool-wil : Forklar venligst ???
Avatar billede cool-wil Nybegynder
13. november 2001 - 17:40 #43
på min ftp har jeg selv en user, den har jeg sat til at connecte til d:\\ på min server, men jeg har glemt at adde de undermapper som ligger på d, det er ikke en smart ting, da jeg så ikke kan hente noget..

jeg slog bare passive fra i ws_ftp, og så virkede det, som det ikke har gjort i lang tid

wil/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:41 #44
Skal lige hjem, så jeg er tilbage om en halv til en hel time.

I mellem tiden så download lige WindowsCommandor (kanon program), det har aldrig givet mig problemer.
http://www.ghisler.com/
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:43 #45
Har stadig ikke fundet passive mode...hvor ???
Avatar billede cool-wil Nybegynder
13. november 2001 - 17:48 #46
kanstrup, prøv at hente ws_ftp, der er det nemt at finde/sætte op
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 17:52 #47
bojohansen : Kan se idéen, men virker stadig ikke, og jeg kan forsikre dig om, at ingen af siderne er lukkede, ikke virker andre steder fra eller har andre inferiøre problemer. Fungerer dog med dén side, som også virker i Cute.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 18:02 #48
Har INGEN nogen idéer ? Mit netkort er installeret(af gode grunde) men har ingen TCP/IP tilknyttet, kan dét have noget at sige ?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:06 #49
kanstrup : Hvis du tør give login-oplysningerne videre, så skal jeg da gerne se om jeg kan få forbindelse. Da jeg også sidder bag firewall, så skal jeg også connecte med passiv.
Mail mig på david@mcnally.dk eller ICQ 27432201, hvis jeg skal prøve.
Prøv forresten lige at slå Zonealarm fra og connect igen.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:15 #50
Får en \"Cannot resolve host name\". Sikker på adressen er rigtig?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:23 #51
Ved connect med browseren får jeg besked om at /laden/ ikke findes. Altså ligger problemet i den adresse du connecter til.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 18:29 #52
Fatter ikke ! Sad i telefonen med én, der var connected ! Er i øvrigt samme besked jeg lige fik !
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:32 #53
What!? Er han connected? Til samme adresse? Hmm... *enormt* sært!
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. november 2001 - 18:36 #54
Bliver nødt til at lægge låg på for i aften. Kontakter modtager og meddeler, at jeg ikke kan levere hér og nu. Ikke samme site !
Med andre ord; parazite, du har været aldeles hjælpsom, men det har bojo også. Kan I finde ud af det indbyrdes ? Ellers prøv mig lige imorgen.
E-mail: spørg david@mcnally.dk .(Sjovt domænenavn !)
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:39 #55
kanstrup : Problemet er ikke løst, så jeg vil ikke have point. Du må selv vurdere hvor mange bojohansen skal have! :)

McNally - mit efternavn! :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. november 2001 - 19:30 #56
Nej lad bare være med at dele point ud, opgaven er ikke løst.
Jeg er her ikke for points skyld :)

Men hvis du stadigt har problemer i morgen, så download lige Windowscommandor ( http://www.ghisler.com/ ). Så laver jeg nogle screen shots af hvordan du skal gøre osv. Vil meget gerne se FTP logfilen nemlig!

Angående det med at du ikke har TCP/IP installeret. Det har du :) ellers er der ingen internet, men hvis du ikke har pillet ved dit netkorts opsætning burde der ikke være noget at bekymre sig om her.
Grunden til at jeg spørger til TCP/IP, er fordi man kan lave filtre og div. som kan forstyre de porte som man bruger til de forskellige ting + div. andre ting.

Giv lyd hvis det kniber :-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
24. august 2003 - 15:45 #57
Må vist hellere lukke spørgsmålet !
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. august 2003 - 17:57 #58
Jaaaaaaaaa det var vist ved at være den tid ;-) *grin*
Avatar billede kanstrup Nybegynder
24. august 2003 - 18:06 #59
Skal lige sige, at jeg FANDT en løsning i sin tid, men det er så lang tid siden, at jeg ikke kan huske hvilken ! :-)