Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:21 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

windows.status

jeg har dette link på en HP jeg er ved at lave.

<a href=\"sandager.html\" onMouseOver=\"window.status = \'Information om Sandagergård\';\" onMouseOut=\"window.staus = \'\';\" target=\"main\">[Om Sandagergård]</a>

Når jeg indlæser siden står der intet nede i venstre i hjørne. Fører jeg musen hen over linket står filens placering i venstre hjørne. Når jeg fjerner musen fra linket, står den tekst som jeg har skrevet i window.status :-)

Hvor har jeg lavet fejlen?

Hathor
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 17:22 #1
Du mangler et t i din status nr. 2! :)
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:24 #2
Okay .. Nu står der slet ikke noget :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:25 #3
det burde virke.

Ku der ligge en fil i din cashe og blande sig. prøv en <shift> reload

mvh JakobA
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:26 #4
Nope .. der står kun filens fysiske placering :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:27 #5
Måske det Å i sandagergård.  check lige om det viker hvis du bruger dobbelt-a
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:30 #6
Gør heller ingen forskel :-) .. det er som om jeg slet ikke har indsat den linie ... er der et mellemrum eller noget for meget?
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:31 #7
hvis det gør så skriv
    onMouseOver=\"window.status = \'Information om Sandagerg\\345rd\';\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:32 #8
du kunne prøve med:
    onMouseOver=\"top.status = \'Information om Sandagerg\\345rd\';\"
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:34 #9
Altså hvis dobbelt a virker?

egentlig mærkeligt at det kunne stå der når jeg manglede et t men når jeg indsætter t\'et forsvinder det hele .. er I sikre på der ikke mangler gåseøjne eller noget??
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:34 #10
Du har ikke brugt status som navn eller id for et html-element vel?
eller som variabelnavn?
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:40 #11
Nej ... Det kan jeg nemlig slet ikke finde ud af :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:46 #12
I din mouseout, check lige om det stadi er 2 enkeltplin foran semikolonnet. det skal det være:
  onMouseOut=\"window.staus = \' \';\"
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 17:50 #13
så kommer der til at stå information om sandagergård på mouse out.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:56 #14
Det her er mucho besynderligt.

Prøv at cut&paste de 4 linier nedenfor over i dit dokument:

<a href=\"sandager.html\"
  onmouseover=\"window.status = \'Information om Sandagerg\\345rd\';\"
  onmouseout=\"window.staus = \' \';\"
  target=\"main\">[Om Sandagergård]</a>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 17:57 #15
Ups.  stadig t i status som parazite sagde

<a href=\"sandager.html\"
  onmouseover=\"window.status = \'Information om Sandagerg\\345rd\';\"
  onmouseout=\"window.status = \' \';\"
  target=\"main\">[Om Sandagergård]</a>
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:00 #16
aaaarrrhhgg .. virker heller ikke :-)

Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:00 #17
Og jeg tog den med t :-)

Virker den på din?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:04 #18
<a href=\"sandager.html\" onMouseOver=\"window.status = \'Information om Sandagergård\'; return true\" onMouseOut=\"window.status = \'\'; return true\" target=\"main\">[Om Sandagergård]</a>

Prøv lige det engang, da! :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 18:05 #19
Jamen naturligvis :-))
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:09 #20
Well det virker faktisk .. men I har begge brugt så meget tid, at det ville være fair med lidt point til jeg begge .. hvis I nu starter med at sende et svar hver, så ordner jeg det :-)

Og tak!

Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:10 #21
Det får du da. :)
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:12 #22
Også dig Jakoba! Har afsat 45 point nu ..
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 18:17 #23
Det er jo smukt. takker
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:26 #24
ohhh .. anyways skal i nok få point, men vil i svare på hvordan man bare får noget til at stå nede i venstre hjørne når man kommer ind på siden, og som står der hele tiden, når man ikke lige har curseren over et link?
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:28 #25
<body onLoad=\"window.status = \'Din tekst\'; return true\">
Sådan der? :)
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:30 #26
skal det stå i framesættet eller hvad?
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
13. november 2001 - 18:31 #27
onload=\"window.status = \'Hej\'\" i body tagget
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:31 #28
Hmm... godt spørgsmål - nej, det skal det vist ikke.
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:35 #29
okay .. finder selv ud af det .. hæver lige pointene lidt en gang til .. håber ikke i har noget imod at få 30 hver ..

det har i sq fortjent ...

parazite >>> håber ikke du føler du skulle have haft mere end jakobi for du svarede på mit primære spørgsmål .. :-) jakobi brugte jo meget tid ..

Tak til jer alle :-)

Hathor :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 18:37 #30
Pointfordelingen er absolut fair. Ingen brok fra min side! :)
Og jeg takker. Godt vi fik det til at virke! :)
Avatar billede hathor Nybegynder
13. november 2001 - 18:55 #31
jep ... var ved at rivet håret (mig eget vel og mærke :-) ud af raseri til sidst .. fatter ikk en skid af sådan noget her, så det er meget frustrerende ..

Tak for hjælpen!
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2001 - 22:14 #32
Prøv med
  <body onLoad=\"window.defaultstatus = \'Din tekst\'; return true\">

og så i din onmouseout:
onMouseOut=\"window.status = window.defaultstatus; return true\"

så skulle \'Din tekst\' ligge der når ellers der ikke ligger noget andet.

mvh JakobA