Avatar billede stalin Nybegynder
14. november 2001 - 01:17 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

modem hjælp ( 56K )

HeY

Jeg har lige samlet en comp. til mine forældre:

Abit kt7 -raid via kt133
thunderB. 1000 Mhz
256 Mb Ram
osv. osv
Modem : motorola pci (intern) 56K ctr 21 ( ambient chipsæt ) 199,- købt ved SHG.

Se, jeg ved godt det modem er noget lort, men det er kun midlertidigt, da der om 4-5 mdr. bliver lagt bredbånd ind i opgangen.

Men computeren ville ikke finde modemet. Det fik jeg den så til. Så sagde den at den valgte driver ( motorola) ikke var skrevet til den valgte hardware? Det kom jeg uden om ved at installerer en Ambient driver.
Så vil den godt logge på, men kun med 33 kps. og den køre med en mærkelig protokol v.\"et-eller-andet\" ikke v.90

nå, så langt så godt. så opdaterede jeg IE til IE5.5 ( skal lige siges den køre win98 SE ) Så kunne den ligepludslig ikke komunikere med modemet? Men modemet findes i enhedshåndteringen og der er ingen konflikter....?

SOS!

modemet sider i pci slot 5 ( den nederste \"com 5\") og bruger IRQ 5. Det er af typen HaM ( noget med at det bruger processoren????? ) udbyder: Tiscali. Jeg har hørt noget med x2 puljer???

anyway, nogen der kan hjælpe......

[:-)

Avatar billede bullet! Nybegynder
14. november 2001 - 03:16 #1
hmmm x2 er en protokol lige som v90 og k56
du kan godt regne med der er forskellige opkalds telefon nummere til henholdsvis k56,v90 og x2 modems, det havde jeg da jeg havde analog modem, det må du lige tjekke hos udbyderen...
En anden ting er du må være helt sikker på hvad  modem\'et køre med enden \"k56,v90,x2\" jeg skulle flashe mit US Robotics fra 33,6 til v90=52kps selvom det ikke stod på pakken, for at få god hastighed, så du kan lige tjekke på deres www site om modem\'et ka flashes til en højere hastighed...

MVH
Bullet
Avatar billede solbjerg Nybegynder
14. november 2001 - 03:37 #2
Ifølge min pc-pusher er de fleste pci modems umulige for computeren at finde, og det er vigtigt, at de rigtige drivere bliver installeret. (Jeg måtte kassere et arvet pci-modem, fordi jeg ikke fandt drivere til at installere det med. Det nye pci-modem loader 17 - sytten - drivere.) Fra dette site: http://e-www.motorola.com/products/softmodem/support/software.html kan du måske finde de rigtige drivere? Jeg går ud fra, at når modemet ikke vil kommunikere, er det testen i \"kontrolpanel, modem, diagnosticering, flere oplysninger\" der mislykkes?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. november 2001 - 07:54 #3
de fleste udbydere har et sæt initialiseringsstrenge der kan få modems til at koble op mod deres net. prøv at ringe til Tiscalis support og få dem til at hjælpe dig med en streng du kan bruge til modemmet så du kan logge på med mere en 33.6.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 11:08 #4
Hvilken Comport bruger den?

Normalt skal interne modemer bruge Com3 eller 4.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
14. november 2001 - 11:56 #5
Først og fremmest skal vi vide, om modemet ikke får forbindelse til comp, eller om det først går galt under handshaking med Tiscali. Her kan man ved problemer med fordel indsætte et par kommaer efter telefonnummeret og indsætte tekststrengen \"S17=0\" uden citationstegn i \"kontrolpanel, modem, egenskaber, forbindelse, avanceret, yderligere indstillinger\". Såfremt modem ikke har forbindelse med computer (se mit tidligere indlæg) skal modem og alle dens drivere afinstalleres fuldstændig og geninstalleres med de korrekte drivere.
Avatar billede stalin Nybegynder
14. november 2001 - 14:00 #6
ja, det glemte jeg at sige at når jeg ville dianosticerer modemet. Så frøs computeren i et minut før den begyndte at snakke med modemet, hvilket også tog et minut..!

men jeg kan desværrer ikke gøre noget nu, jeg vender tilbage i aften.......
Avatar billede stalin Nybegynder
15. november 2001 - 20:25 #7
nå, jeg fik DL\'et nogle nye drivere til intel modem HaM. og fik laver nogle fiks-fakserieer. Så nu logger den på med 45.333 kbs. hvilket sgu er fint nok!!!!

tak for alt!
Avatar billede stalin Nybegynder
15. november 2001 - 20:26 #8
buillet 40
solbjerg 80
kim    80
Avatar billede solbjerg Nybegynder
15. november 2001 - 23:03 #9
Tak for points - mine første, men jeg er også en newbie her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 23:07 #10
solbjerg>> Du starter hårdt ud med 80 point, WOW ;o)
Avatar billede solbjerg Nybegynder
15. november 2001 - 23:42 #11
retaxes: Ja, det er også _for_ mange i betragtning af, at jeg kun \"betalte\" 60 point for et perfekt javascript fra JacobA. På den anden side er erfaring med modemer som regel særdeles dyrekøbte :-) Min først udbyder var Cybershitty tilbage i 1994 - browser NS version 1.0.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 23:53 #12
Det var ikke så meget pointtallet jeg tænkte på, men at du var newbies, det må da være dejligt at starte med 80 eller 60 point!

Jeg startede på Eksperten i maj dette år, og jeg har da moret mig herligt og lært en masse ting til eget brug!
Avatar billede solbjerg Nybegynder
16. november 2001 - 02:00 #13
Yes, jeg skulle bare lige ha\' ordnet et lille problem, men nu er jeg vist ved at blive hooked. Findes der en klinik for Anonyme Ekspertafhængige?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 09:31 #14
Nej, og hvis du skulle falde over klinikken for Anonyme Ekspertafhængige, så sig lige til!