Avatar billede pyrofreak Nybegynder
16. november 2001 - 09:02 Der er 12 kommentarer

NTFS håndtering ude i DOS

Er det overhovedet ikke muligt atlave en startdiskette der kan gøre så man kan redigere i et NTFS system. ???

Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:03 #1
Er med på en lytter... har nemlig selv haft problemet
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
16. november 2001 - 09:04 #2
Altså ude i dos
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
16. november 2001 - 09:07 #3
Er der mon nogle der ved det ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. november 2001 - 09:08 #4
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. november 2001 - 09:10 #5
eller denne:

NTFSDOS- NTFS File System Driver for DOS/Windows.

unrated [added 1998-08-16 updated 2001-09-23]

\"NTFSDOS.EXE is a read-only network file system driver for DOS/Windows that is able to recognize and mount NTFS drives for transparent access. It makes NTFS drives appear indistinguishable from standard FAT drives, providing the ability to navigate, view and execute programs on them from DOS or from Windows, including from the Windows 3.1 File Manager and Windows 95 Explorer.\"- Systems Internals web site. NTFS driver packages are also available for Win9x (including commercial read/write versions).

Authors: Mark Russinovich and Bryce Cogswell, (2001)

2001-09-23: v3.02R+ (09-01) available. \"NTFSDOS gets a minor fix that enables it to mount Windows XP-formatted NTFS volumes. \"

Download: http://www.sysinternals.com/files/ntfs30r.zip

NanoQ
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
16. november 2001 - 09:17 #6
Fedt !!

Har du flere ??
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:22 #7
Har brugt den nævnte, eneste problem.... read-only! Vildt noget pis hvis man bare lige skal overskrive en fil for at få skidtet til at køre igen :(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. november 2001 - 09:23 #8
Du vil aldrig kunne opnå skriverettigheder til NTFS via en DOS driver - Det er bla. derfor NTFS er at foretrække, hvis man prioriterer sikkerhed :)
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:35 #9
Kan man faktisk godt, med lignenede programmer, men så er problemet bare, at så koster de mucho $$$
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:36 #10
lignenede = lignende ;)
Avatar billede hobitten Nybegynder
16. november 2001 - 12:19 #11
boot fra din win2k/xp cd vælg repair --> vælg recovery console --> nu kan du rette i slette i og formatere ntfs partritioner...!

og det virker fint!
Avatar billede hobitten Nybegynder
16. november 2001 - 12:21 #12
ved godt det ikke er i dos men win2k recovery console minder meget om dos.. men hvis du nu skal bruge det i dos så kan jeg desværre ikke hjælpe! :(